eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Nyitókép: Pixabay

Újabb fordulat a település központját átvágó vasútvonal ügyében

A Komló városát keresztülszelő vasúti pálya kiváltásának vizsgálatát és nem megszüntetését rendelte el az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Mint írták, a Baranya megyei település korábbi és azóta újraválasztott vezetése azt kérte a minisztériumtól, hogy Komló városképi, gazdasági és ipari fejlesztési terveinek érdekében vizsgálja felül a település központján átvezető vasútvonal szükségességét, a vasúti területeket pedig adja át az önkormányzat részére. A település vezetője szerint a város szempontjából lényeges, hogy a vasút által elfoglalt, kihasználatlan területek igazi belvárosi hasznosítása megkezdődhessen.

Kiemelték,

a helyi általános iskola és óvoda mellett működő kődöntő működési engedélye 2026-ban lejár, ezután a jelenlegi pályaszakasz nem lesz használva.

Az önkormányzat az új kődöntő helyének figyelembevételével kérte a minisztériumtól a vasúti pálya módosításának vizsgálatát, döntés az ügyben azonban még nem született.

A minisztérium a közleményéhez csatolta Polics Józsefnek, Komló Fidesz-KDNP-s polgármesterének a szaktárcához írt levelét, amelyben a városvezető emlékeztetett, a bányászat idején a személyszállítás és a teherforgalom nagy kihasználtsággal működött a településen, ma azonban már csak a kőbánya szállít évente változó mennyiségű követ, fát pedig Mecsekjánosi megállóhelyről szállítanak. Az általános iskola és óvoda mellett lévő kődöntő önkormányzati működési engedélye 2026-ig, míg a közlekedés felügyeleti engedély 2032-ig szól.

"Komló város szempontjából lényeges, hogy a vasút által elfoglalt, kihasználatlan területek igazi belvárosi hasznosítása megkezdődhessen, ez egy nagyon összetett és komplex, mindenre kiterjedő folyamat lesz" - írta levelében a polgármester. Polics József megjegyezte, a cél az, hogy a belvárosi vasútállomástól a Mecsekjánosi megállóhelyig terjedő szakaszt megszüntessék és ezek a területek fejlesztési forrásokkal együtt az önkormányzat tulajdonába kerüljenek.

"A belvárosban így igazi belvárosi kialakítás kezdődhet, melynek eredményeképpen a Komló-Mánfa, illetve a Komló-Magyarszék összekötő úton a tervezéstől függően három vagy négy körforgalommal lehetne szabályozni az új belváros forgalmát" - fogalmazott a helyhatósági vezető, hozzátéve, a felszabadított új részeken szabadidős tevékenységhez használható, vagy az ipari parkhoz csatlakozó gazdasági területeket lehetne kialakítani, illetve egy külön beruházás keretében térségi kerékpárutat lehet fejleszteni.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Okos eszközök őrzik a védett sírhelyeket

Az okos parcellakövek telepítése mellett a Nemzeti Örökség Intézeteelindította az okos eml éktáblák elhelyezését azokon a temetkezési helyeken, ahol fizikai akadálya van a parcellakövek kihelyezésének.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Új értelmet nyer a „Made in America” - A nearshoring jelenség Közép-Amerikában

Új értelmet nyer a „Made in America” - A nearshoring jelenség Közép-Amerikában

Miközben az Egyesült Államok kínai közvetlentőke-befektetés tranzakciói 10 milliárd dollár alá csökkentek, 2022-ben Latin-Amerikába rekordmennyiségű, összesen több mint 224 milliárd dollárnyi amerikai FDI áramlott be. A geopolitikai bizonytalanság és a Kínával való kereskedelmi feszültség fokozódása révén még inkább felértékelődik a régió, különösen Közép-Amerika, az Egyesült Államok számára, ami a nearshoringtrendek folytatódását és erősödését predesztinálja. Az Energiastratégia Intézet nearshoring sorozatának 2. része.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 27. 06:57
×
×
×
×