Lassan ötvenéves a hatályban lévő KRESZ, de a kapcsolódó közlekedési szabályrendszerre is alaposan ráfér, hogy rendbe tegyük. Az elmúlt ötven évben ugyanis rengeteget változott a világ: változtak az utak, az autók, de változtak az emberek is – írja Lázár János egy friss Facebook-posztjában.
A bejegyzés szerint nemcsak új jogszabály készül, hanem arra vállalkoztak, hogy
- megvizsgálják hogyan lehet hatékonyabbá tenni a szankciórendszert és a közúti ellenőrzési tevékenységet;
- felülvizsgálják a közútkezelési szabályrendszert;
- korszerűsítik a járművekkel szemben támasztott műszaki elvárásokat, és áttekintik az önvezetéssel kapcsolatos technológiák alkalmazási lehetőségeit;
- fejlesztik a képzési, oktatási rendszert.
Az utóbbi esetében az a szándék, hogy megújítsák a gépjárművezető-képzés és vizsgáztatás rendszerét.
"Szeretnénk, ha a diákok ismernék az autókban ma már elterjedt vezetéstámogató rendszereket, és lehetőségük lenne akár szimulátorokon is gyakorolni. Vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy a szülőket, hozzátartozókat hogyan tudjuk bekapcsolni a gyakorlati oktatásba. A cél, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalok – egy képességeiknek megfelelő, jól használható és jól hasznosuló képzést követően – magabiztos tudással válhassanak gépjárművezetőkké" – írja a miniszter.
Áttekintik a jogosítványszerzés egészségügyi és pszichológiai alkalmassági követelményeit és az utánképzések hatékonyságát, a cél, hogy kiszűrjék azokat, akiknek nem szabadna a volán mögé ülniük.
"Az utakra csak azokat engedjük vissza, akik képesek biztonságosan közlekedni. A közlekedés közös ügyünk! Ezért olyan szabályrendszert alkotunk, amely garantálja a biztonságot a magyar utakon" – áll a bejegyzésben.