Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.78
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond a Debrecen a szabadság őrvárosa címmel rendezett emlékülésen a Debreceni Református Kollégium Oratóriumában 2024. január 9-én. Kossuth Lajos nevezte el a szabadság őrvárosának Debrecent az 1848–49-es szabadságharc idején, amikor néhány hónapig, 1849 januárjától júniusáig innen irányította az országot a kormány. Itt foglalták írásba a Habsburg-ház trónfosztását és az ország szuverenitását is rögzítő magyar Függetlenségi nyilatkozatot.
Nyitókép: MTI/Vajda János

A jogosítványszerzés változásairól árult el részleteket Lázár János

Az építési és közlekedés miniszter a Facebookon az új KRESZ-hez kapcsolódó munkákról posztolt.

Lassan ötvenéves a hatályban lévő KRESZ, de a kapcsolódó közlekedési szabályrendszerre is alaposan ráfér, hogy rendbe tegyük. Az elmúlt ötven évben ugyanis rengeteget változott a világ: változtak az utak, az autók, de változtak az emberek is – írja Lázár János egy friss Facebook-posztjában.

A bejegyzés szerint nemcsak új jogszabály készül, hanem arra vállalkoztak, hogy

  • megvizsgálják hogyan lehet hatékonyabbá tenni a szankciórendszert és a közúti ellenőrzési tevékenységet;
  • ⁠felülvizsgálják a közútkezelési szabályrendszert;
  • korszerűsítik a járművekkel szemben támasztott műszaki elvárásokat, és áttekintik az önvezetéssel kapcsolatos technológiák alkalmazási lehetőségeit;
  • fejlesztik a képzési, oktatási rendszert.

Az utóbbi esetében az a szándék, hogy megújítsák a gépjárművezető-képzés és vizsgáztatás rendszerét.

"Szeretnénk, ha a diákok ismernék az autókban ma már elterjedt vezetéstámogató rendszereket, és lehetőségük lenne akár szimulátorokon is gyakorolni. Vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy a szülőket, hozzátartozókat hogyan tudjuk bekapcsolni a gyakorlati oktatásba. A cél, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalok – egy képességeiknek megfelelő, jól használható és jól hasznosuló képzést követően – magabiztos tudással válhassanak gépjárművezetőkké" – írja a miniszter.

Áttekintik a jogosítványszerzés egészségügyi és pszichológiai alkalmassági követelményeit és az utánképzések hatékonyságát, a cél, hogy kiszűrjék azokat, akiknek nem szabadna a volán mögé ülniük.

"Az utakra csak azokat engedjük vissza, akik képesek biztonságosan közlekedni. A közlekedés közös ügyünk! Ezért olyan szabályrendszert alkotunk, amely garantálja a biztonságot a magyar utakon" – áll a bejegyzésben.

Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×