eur:
390.78
usd:
358.98
bux:
72940.89
2024. július 21. vasárnap Dániel, Daniella
Nyitókép: Pixabay

Itt a nyár, kezdődnek a nagy útfelújítások – mutatjuk, hol jönnek a hatalmas dugók

Az M3-as és az M7-es autópályán lesz a legtöbb munka, de máshol is lesz korlátozás bőven.

A tanév végeztével megkezdődnek a családi nyaralások, megnő a települések közötti utak forgalma a gyorsforgalmiktól a mellékutakig egyaránt, főleg hétvégente. Ezzel párhuzamosan elkezdődnek a nyárra időzített útfelújítások – ezeket szedte össze a vezess.hu.

Összesen 34,5 ezer tonnányi ún. meleg aszfaltot terítenek le az Magyar Közút gépei és munkatársai innentől az év végéig, és ennek a mennyiségnek a többségét a nyári időszakban fogják bedolgozni, mert ekkor működnek teljes kapacitással a melegaszfalt keverő telepek és ekkor a legkedvezőbb az időjárás az ilyen jellegű munkákhoz.

A gyorsforgalmi utakon most zajló felújítások:

  • M3: országhatár felé vezető oldal, 31-37 kilométerszelvény (kmsz), várható befejezés július 1-jén
  • M30: Budapest felé vezető oldal, 0-4 kmsz, várható befejezés július 1-jén
  • M3: országhatár felé vezető oldal, 128-138 kmsz, várható befejezés július 5-én
  • M7: Budapest felé vezető oldal, 166-169 kmsz, várható befejezés július 18-án
  • M3: országhatár felé vezető oldal, 197-207 kmsz, várható befejezés 07.19-én
  • M35, Budapest felé vezető oldal, 15-24 kmsz, várható befejezés július 22-én
  • M3: Budapest felé vezető oldal, 162-166 kmsz, várható befejezés augusztus 17-én

Az M5-ös mindkét oldalán pihenőhelyek is le lesznek zárva a nyáron. A főváros felé vezető oldalon a petőfiszállási a 122-es kmsz-nél, a Szeged felé vezető oldalon a szatymazi pihenőhely.

Többtucatnyi alacsonyabb rendű úton is zajlanak a nyáron nagyobb javítások és burkolatcserék a Magyar Falu Útfelújítási Program keretében. Ezek közül a több tízezer négyzetméternyi aszfaltcserével járó jelentősebbek:

  • Solt, 6-9 kmsz között, 2,5 km hosszan
  • Geresdiák–Maráza–Fazekasboda, 16-20 kmsz között, 2,8 km hosszan
  • Öntésmajor–Osli, 2-6 kmsz között, 3,2 km hosszan
  • Tejfalusziget, 10-14 kmsz között, 3,3 km hosszan
  • Bánhalma–Kenderes, 1-8 kmsz, 6,5 km hosszan
  • Tiszakürt, 0-3 kmsz között, 2,6 km hosszan
  • Őrisáp–Péliföld, 0-3 kmsz között, 2,5 km hosszan
  • Szigetújfalu–Ráckeve, 32-37 kmsz között, 4,6 km hosszan
  • Ráckeve, 36-39 kmsz között, 2 km hosszan
  • Dány, 19-28 kmsz között, 8,3 km hosszan
  • Monor-Csévharaszt, 1-4 kmsz között, 2,3 km hosszan
  • Máriapócs–Pócspetri, 0-5 kmsz között, 4,1 km hosszan
  • Zirc–Akli, 0-5 kmsz között, 4,4 km hosszan
  • Gellénháza–Nagylengyel, 9-14 kmsz között, 4,78 km hosszan
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.22. hétfő, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Sorra érik a válságok az EU-t, ezért muszáj nagyhatalommá válnia

Sorra érik a válságok az EU-t, ezért muszáj nagyhatalommá válnia

Az elmúlt években az Európai Unió politikáját egyre inkább a gazdaságbiztonság és a stratégiai autonómia erősítésének célja határozza meg. Az EU-nak globálisan kell versenyeznie a zöld és digitális átmenethez szükséges, véges mennyiségű erőforrásokért, miközben az Egyesült Államok és Kína közötti globális dominanciaverseny is áthatóbbá vált. A Covid-19 világjárvány és az ukrajnai háború rávilágítottak az EU túlzott külső függőségeinek problémájára. A nehézségek viszont rávilágítanak, hogy az uniónak nagyhatalommá kell válnia, hogy csökkenjen kitettsége gazdasági riválisaival szemben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 21. 06:50
×
×
×
×