Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.96
bux:
109218.56
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Facebook/Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Biztonságuk a mi kezünkben is van – munkavégzés közben elhunyt közutas dolgozókra emlékeztek

2000 óta huszonkét közutas alkalmazott halt meg a figyelmetlenül közlekedő autósok miatt. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke az InfoRádióban elmondta: sokszor előfordul, hogy a sofőrök nem a vezetésre koncentrálnak, nem veszik figyelembe a figyelmeztető táblákat vagy átlépik a sebességhatárt, amivel a munkások életét veszélyeztetik.

Az elmúlt huszonnégy évben a figyelmetlen autósok miatt huszonkét közutas dolgozó halt meg munkavégzés közben. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke az InfoRádióban elmondta: idén márciusban is elvesztették az egyik munkatársukat egy ilyen balesetben. Pap Tibor a nyírbátori mérnökség dolgozója volt. Egy terelés során egy kisbusz áttért a lezárt sávba, és elütötte az 55 éves édesapát. A mentősök megpróbálták újraéleszteni a helyszínen, de nem jártak sikerrel.

Bartal Tamás hozzátette: szinte minden évben előfordulnak hasonló, halálos kimenetelű balesetek. Mint fogalmazott, a legnagyobb probléma, hogy

a sofőrök sok esetben nem az útra és a vezetésre koncentrálnak, nem veszik figyelembe a terelésre figyelmeztető táblákat vagy a megengedett sebességnél jóval gyorsabban haladnak.

Többször volt rá példa, hogy az autósok nem tudtak időben reagálni és fékezni, későn észlelték, hogy bajt okoztak.

„A Magyar Közút mindent megtesz annak érdekében, hogy a dolgozói és a munkaterületek időben és jól láthatók legyenek” – hangsúlyozta az igazgatósági elnök.

Kiemelte az energiaelnyelővel felszerelt teherautók szerepét, amelyek csak egyszer használható eszközök, de rendkívül hasznosak. Ha valaki belehajt egy ilyen energiaelnyelőbe, az harmonikaszerűen összecsukódik, többször viszont már nem lehet alkalmazni. Ezek a munkagépek a Magyar Közút dolgozóinak a testi épségét védik. Bartal Tamás tájékoztatása szerint az elmúlt öt évben 58 esetben léptek működésbe energiaelnyelők.

A Magyar Közút Európában egyedülálló módon olyan önlerakó és felszedő előjelző rendszereket honosított meg hazánkban, amelyekkel a kamionok fölé is ki tudják nyújtani a figyelmeztető jelzéseket. A monitoros rendszer nagy előnye, hogy mozgatható egyik helyszínről a másikra.

Ezekkel az eszközökkel a terelésre, az útszűkületre vagy a sebességkorlátozásra vonatkozó jelzéseket lehet közvetíteni az autósoknak.

Bartal Tamás szerint nagyon hasznos ez a rendszer is, mert nagyon messziről is könnyen felismerhetők és láthatók a jelzések, így időben értesülhetnek a sofőrök a veszélyekről, balesetekről.

A Magyar Közút a napokban a munkavégzés közben balesetben elhunyt dolgozóira emlékezve és az autósok jobb odafigyelését kérve huszonkét járműből álló konvojt indított el dunakeszi mérnökségéről. Mindegyik jármű egy-egy munkaterületen elhunyt közutas dolgozó nevét viselte, ezzel is tisztelegve emlékük előtt.

A társaság 2018 tavaszán határozta el, hogy a fizikai, technikai védelem mellett kommunikációs kampányt indít Biztonságunk az Ön kezében van! címmel. Ekkor hunyt el 35 éves korában Jobbágy Krisztián, akit egy jobbról, a leállósávon előző kamion gázolt el az M0-s autóúton. Kollégái, hogy emlékét életben tartsák, a héten emlékművet állítottak a tiszteletére Dunakeszin.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×