eur:
407.52
usd:
384.28
bux:
77965.78
2024. november 20. szerda Jolán
Nyitókép: Facebook/Technológiai és Ipari Minisztérium

Nehéz sors vár a zöld rendszámukat elveszítő hibrid autókra

Még két évük van a tulajdonosoknak a döntésre, de már most érdemes lehet lépni.

2026. november 30-ig le kell adniuk a zöld rendszámot a konnektorról tölthető akkus hibrid és a hatótávnövelős villanyautók gazdáinak. A vezess.hu annak járt utána, hogy mi lesz ezekkel a használt autókkal.

A kormány kiveszi a kedvezményezetti körből a hatótávnövelős villanyautókat és a külső töltésű akkumulátoros hibrideket, a jogszabálytervezet szerint „a zöld rendszámmal együtt járó kedvezményeket kizárólag a tisztán elektromos és nulla kibocsátású gépkocsik számára kívánja biztosítani. A külső töltésű és a növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsik 2024. szeptember 1-jétől már nem kaphatnak zöld rendszámtáblát az első belföldi forgalomba helyzéskor. A közlekedés további zöldítése érdekében a kevésbé környezetkímélő plug-in-hibrid járművekre eddig kiadott zöld rendszámtáblákat legkésőbb 2026. november 30-ig le kell cserélni.”

2016 óta kaphattak zöld alapon fekete betűs rendszámtáblát a kevésbé környezetszennyező járművek, de mostantól csak a tisztán elektromos autók használhatnak ingyenes parkolás mellett számos előnyt jelentő zöld rendszámot, és nem volt differenciálás a konnektoros hibrid autók között sem az elektromos hatótáv, sem a súly, sem a teljesítmény, sem a belső égésű motor fogyasztása alapján.

Kérdés, mi lesz most a meglévő konnektoros hibrid autókkal, amelyek beszerzése hosszú távra szóló döntés volt. A szakértők arra számítanak, hogy az első generációs plug-in hibrid autók ára jelentősen csökken, mert használati értékükben nem sok pluszt ad a csekély elektromos hatótáv. A modernebb, jelentős elektromos hatótávú konnektoros hibridek piacát ezzel szemben nem fogja érinteni, mert otthoni töltéssel az akár 100 kilométeres hatótáv továbbra is vonzó lehet, inkább a céges autóknál lehet visszaesés a zöld rendszám megvonása után, mert a zöld rendszámos autókra nem kell cégautóadót fizetni, ez a közteher jelentős ugrást jelent majd a lízingdíjakban.

Az is kérdés, hogy a hibridtualjdonosok most szabaduljanak az autójuktól, vagy két évig még éljenek a kedvezményekkel, és akkor, de várhatóan nyomott áron váltsanak. Vélhetően azoknak éri meg kitartani, akik zöld rendszámos autó nélkül havonta 40-50 ezer forintot költenének parkolásra, vagy hasonló mértékű cégautóadótól mentesülnek. Azt kell kiszámolni, mennyit ér most az autó, mennyit lehet spórolni a zöld rendszámmal 2026. november 30-ig, vagy mennyiért lehet most túladni a hibriden.

Címlapról ajánljuk

Schmidt Mária: a normalitás választása volt Amerikában, egyben egy elitellenes népszavazás

Donald Trump megválasztásával a reálpolitika és a kiszámatóság kerül előtérben az ideológia helyett, és ezzel kezelheti a konfliktushelyzeteket is – mondta Schmidt Mária Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a magyar–amerikai viszony változásáról, Európa szorult helyzetéről és kitért a közel-keleti válság lehetséges megoldásaira is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
A tech papírok húzták az amerikai tőzsdéket, ralizott az Nvidia

A tech papírok húzták az amerikai tőzsdéket, ralizott az Nvidia

Felemás mozgásokat láthattunk kedd reggel az ázsiai piacokon, ezt követően Európában jó hangulatban indult a kereskedés, de hamar elfogyott a lendület. Gazdasági események szempontjából idehaza az MNB kamatdöntése volt izgalmas, Amerikában pedig a friss lakáspiaci adatokra ajánlott ma figyelni. Az európai tőzsdéken egyre nagyobb mínuszok voltak megfigyelhetők, miután a piaci szereplőket aggasztja, hogy Oroszországban jóváhagyták a nukleáris elrettentésre vonatkozó változtatásokat. A magyar piac ebben a miliőben is alulteljesített, az esést az OTP részvénye vezette. A tengerentúlon a technológiai részvények teljesítettek jól a mai kereskedésben, élen az Nvidiával.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×