eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Matematikaóra a Zentai Gimnázium új épületszárnyában 2019. április 3-án. Az épületszárny a magyar kormány támogatásával épült.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Lezárult az idei kompetenciamérés

3050 oktatási intézmény több mint 584 ezer tanulója töltötte ki az online teszteket. Az előző évi eredményeket pedig már közzé is tették - közölte az Oktatási Hivatal (OH).

Az OH a közleményben beszámolt arról is, hogy közzétette a 2022/2023-as tanévben végzett mérés eredményeit: az országos és iskolai mutatók a kompetenciamérés adatvizualizációs felületén tekinthetők meg. Az idei mérésben újdonság volt, hogy az 5-11. évfolyamosok digitális kultúra és történelem műveltségi területeken kísérleti mérésekben vettek részt.

Az előzetes tanulói eredmények szövegértésből, matematikából és természettudományból a 6-11. évfolyamon, angol és német nyelvből a 6-8. évfolyamon már elérhetők a TehetségKapu portálon a mérési esemény kódjának és a tanuló mérési azonosítójának megadásával - tudatta a hivatal.

Az előző tanévben, 2023. március 20. és június 9. között 3069 intézmény 582 347 tanulója - évfolyamonként meghatározott rendben - matematikából, szövegértésből, természettudományból és idegen nyelvből, illetve célnyelvből vett részt a mérésben.

A végleges tanulói eredményeket az iskolák az Intézményi Gyorsvisszajelző felületen érhetik el. Az országos és iskolai eredményeket az új adatvizualizációs felület mutatja be, amely a feldolgozott adatok dinamikus megjelenítésével lehetőséget biztosít a kibővült mérési adatbázis egyszerűbb és gyorsabb értelmezésére - tette hozzá a hivatal.

A közleményben kitértek arra is, hogy a digitális átállást követően, 2023-ban is jelentős változások történtek a mérés lebonyolításában, tesztdizájnjában és kiértékelésében: a mérésben kizárólag zárt végű feladatok, illetve szám beírását kérő, szakértői kódolást nem igénylő feladatok szerepeltek.

A Covid-19 járvány hosszútávú hatásai mellett ez is közrejátszhatott abban, hogy az egy évvel korábbi, 2022-es eredményekhez képest alacsonyabb átlageredményeket értek el a tanulók - írták.

Az OH tájékoztatása szerint 2023-ban matematikából a 6. évfolyamon 1475, a 8. évfolyamon 1586, a 10. évfolyamon 1638 képességpont lett az átlageredmény. Szövegértésből a 6. évfolyamon 1432, a 8. évfolyamon 1513, a 10. évfolyamon 1583 képességpontot értek el a diákok.

A további évfolyamok és mérési területek átlageredményei az adatvizualizációs felületen tekinthetők meg - ismertette a hivatal.

Hangsúlyozták: a digitális mérések célja a tanulók képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése, valamint az intézmények teljesítményének nyomon követése, belső fejlesztéseiknek és a tanulóik eredményes pedagógiai fejlesztésének adatokkal történő támogatása.

A felmérést a tanulók családi hátterét vizsgáló - önkéntesen, név nélkül kitölthető - kérdőív egészítette ki: a gyermekek adataiból képzett családiháttér-index segítségével összehasonlíthatóvá válik az azonos vagy hasonló körülmények között élő diákokat oktató iskolák teljesítménye.

Így azon iskolák értékes pedagógiai munkája is kimutatható, amelyek nehezebb körülmények között élő tanulókkal foglalkoznak, illetve amelyekben az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő hatása - olvasható a tájékoztatásban.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×