Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje sajtótájékoztatót tart a Belügyminisztérium épülete előtt, miután egyeztetett Pintér Sándor belügyminiszterrel 2024. május 7-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Szentkirályi Alexandra: Karácsony Gergely lezárná a rakpartok egy részét

A főpolgármester legkésőbb 2030-ban végleg lezárná az alsó rakpartok egy részét az autósok elől, ezzel is fokozva a közlekedési káoszt Budapesten - mondta Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje.

Karácsony Gergely 2030-ra a pesti alsó rakpart Lánchíd és Szabadság híd közötti szakaszát végleg lezárná az autósok elől, ezzel is tetézve az amúgy is hatalmas közlekedési káoszt a fővárosban - mondta Szentkirályi Alexandra, a Fidesz KDNP főpolgármester-jelöltje a Fővárosi Közgyűlés egy korábbi döntésére hivatkozva.

A rakparton elmondása szerint nagyjából óránként 2400 autós megy át, ez 60 százalékban átmenő forgalom, olyanok, akik nem mennének be a belvárosba, ha nem lenne muszáj. Ám ha le lesz zárva a rakpart, bekényszerülnek a belváros irányába, mert Karácsony Gergelyék nem mutatnak semmi alternatívát arra, hogy a rakpart lezárását hogy oldanánk meg anélkül, hogy a forgalom ne terhelődjön rá aztán Budapest egészére - magyarázta Szentkirályi Alexandra, aki a Facebook-oldalán egy térképet is bemutatott.

"Sajnos az idős autók kitiltása után ez egy újabb őrült ötlet, amivel csak a légszennyezettség, a dugó és a káosz fog nőni, ahelyett, hogy értelmes megoldásokat adnának mondjuk P+R parkolókkal vagy a közösségi közlekedés fejlesztésével, kötöttpályás fejlesztésekkel" - fogalmazott az InfoRádióban, hozzátéve, hogy szerinte ez "kaotikus helyzet", amit meg kell szüntetni a fővárosban.

Szentkirályi Alexandra úgy véli, eredményeket tiltás és sarcolás helyett valódi alternatívák kínálásával lehet elérni.

"Ide tartoznak az ingyenes őrzött P+R parkolók a város határában. Ezeket, ahogy Karácsony Gergely megígérte, meg kellett volna építenie, de nem tette meg. Se bicikli, se gyalogos, se autós nem boldog attól, ahogy most a fővárosi közlekedés zajlik. A fővárosi bicikliutakat is észszerűen kellene kijelölni, és azt biztonságosan kellene kiépíteni, megépíteni. Nem hiszem, hogy nagyon megnyugtató érzés centikre az autóktól eltekerni, és azt se túl megnyugtató a budapestiek számára, hogy a mentők és a tűzoltók ezeket a karókat próbálják meg kikerülgetni, amikor éppen valahova sietnek, emberéleteket menteni adott esetben" - mondta.

A Fidesz KDNP főpolgármester-jelöltje szerint a gyalogosok se járnának jobban, hiszen az átgondolatlan döntések miatt kialakult dugók következtében rengeteg kipufogógázt kell belélegezni a fővárosban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×