eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Railroad and referral on metro between Lausanne and Renens.
Nyitókép: Getty Images/ Gustave Deghilage

Elindult a főváros legnagyobb környezetvédelmi beruházása

A környezetvédelmi engedélyezéshez szükséges dokumentumok benyújtásával megkezdődött az M2 metróvonal és a H8-as/H9-es HÉV összekötését célzó projekt megvalósítása - jelentette be az útépítésekért felelős helyettes államtitkár.

Ez azt jelenti, hogy a HÉV-Metrón Cinkotától, anélkül utazhatnak majd az utasok egészen a Déli pályaudvarig a vonatokon, hogy át kelljen szállniuk a M2 metróvonal jelenlegi végállomásán az Örs vezér terén - közölte a XVI. kerületi polgármesteri hivatalban megtartott sajtótájékoztatón Pántya József.

A pálya megépítése mellett sor kerül a HÉV járműpark cseréjére, a biztosítóberendezések, egy járműtelep és P+R parkolók kiépítésére - tette hozzá. Mint elmondta: várakozásaik szerint a nyár folyamán megszerzik a környezetvédelmi határozatot, ezt követően pedig megkezdődhet az engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítésének közbeszerzési eljárása.

A négy kerület közlekedését érintő projektet európai uniós forrásból kívánják megvalósítani.

A tervezői szerződések megkötésére a jövő év első felében kerülhet sor, és a tervezési folyamat két-három évet vehet igénybe; ezt követően kezdődhet a projekt konkrét megvalósítása. Szatmáry Kristóf (Fidesz) országgyűlési képviselő úgy fogalmazott: az a céljuk, hogy a kötött pályás közlekedés fejlesztése a XXI. század egészében meghatározza a XVI. kerület mindennapjait. Úgy valósuljon meg, hogy az a kerületben élők számára a legideálisabb viszonyokat teremtse.

A beruházás jótékony hatással lesz az ingatlanok értékére és a kerület közterületeinek fejlődésére - vélekedett a politikus, aki köszönetet mondott a kormánynak a projekt támogatásáért. Kovács Péter (Fidesz) a XVI. kerület polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztés megoldja a kerület egyik legnagyobb közlekedési problémáját, hiszen megszűnnek a sokszor 8-10 perces várakozást kiváltó szintbeli kereszteződések a HÉV vonalán. Ugyanis a vonatok a felszíni közlekedés mellett a felszín alatt és felüljárókon fognak közlekedni.

Egyben a fejlesztés a főváros legnagyobb környezetvédelmi beruházása lesz,

hiszen az agglomerációban élők a P+R parkolókban lerakhatják majd az autóikat és közösségi közlekedéssel utazhatnak tovább Budapest belvárosába. Ez pedig enyhíti a kialakuló forgalmi dugókat.

Ezért sem érti - folytatta -, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a megválasztása után miért állította le a projekt előkészítését. Miközben a kampányában még azt ígérte, hogy felgyorsítja a megvalósítást. Sokat kellett küzdeni a program megvalósításáért, ám oda jutottak, hogy a jelenlegi kormányzat támogatja a projektet - mondta a sajtótájékoztatón Kovács Péter.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×