eur:
413.23
usd:
397.14
bux:
79492.85
2024. december 24. kedd Ádám, Éva
Az első hosszú CAF-villamos bemutatóján a Száva kocsiszínben, Budapesten, a IX. kerületi Üllői úton 2015. november 6-án. Várhatóan jövő tavasztól közlekednek majd Budapesten az 1-es villamos vonalán az 56 méteres CAF-szerelvények, amelyeknek a vezetését szimulátoron gyakorolják a villamosvezetők.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Karácsony Gergely: Budapestnek még több villamosra lenne szüksége

A főpolgármester kijelentette, hogy szeretné, ha Budapestet még "villamosbarátabb" lenne. Mint mondta, az a cél, hogy a fővárosi villamosközlekedést mindenki számára hozzáférhető legyen.

A villamosfejlesztésről szóló sajtótájékoztatón a főpolgármester elmondta: a villamoshálózat bővítése kiterjed olyan vonalakra is, ahol korábban már járt villamos, és a villamosközlekedés elérhetővé tétele egyrészt új vonalak kialakítását, másrészt a villamoshálózat akadálymentessé tételét is jelenti.

Ma már jogos elvárás a fővárosi közlekedőknek, hogy a villamosok légkondicionáltak és alacsonypadlósak legyenek - tette hozzá. Karácsony Gergely kiemelte, a villamoshálózat bővítése "nem önmagában áll", hanem kiváló lehetőség arra, hogy a város szerkezetét is zöldítsék. Közölte, a fővárosnak négy pillérből álló fejlesztési stratégiája van:

azaz bővíteni kell a hálózatot, főként a pesti oldalon, akadálymentesíteni kell a megállókat, alacsonypadlós villamosok kellenek, valamint még több vonalon még több új villamosnak kell közlekednie.

"Budapest eddig is a villamosok városa volt, de szeretnénk, ha ez még inkább így lenne" - fogalmazott a főpolgármester.

Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mobilitásfejlesztési igazgatója kiemelte: a villamoshálózat fejlesztésének célja, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést. A belvárosban már 50 százalék feletti a közösségi közlekedést választók aránya, de a külvárosban már nem ilyen jó az arány - mutatott rá, kiemelve, hogy ez utóbbin szeretnének változtatni.

Közölte azt is, a villamosvonalak kétharmada járható már CAF-villamossal. Továbbá a legforgalmasabb vonalak alacsonypadlós, légkondicionált villamossal járhatók.

A meglévők mellé 51 új CAF-villamos érkezik majd,

így növelik majd ezen villamosok számát azokon a vonalakon, ahol már ma is tudnak közlekedni, illetve alkalmassá tesznek további vonalakat a fogadásukra. Az utóbbira példaként említette a 2-es villamosvonalat, ahol több helyen is be kell majd avatkozni.

Szólt arról is, az új villamosok érkezésével bővíteni kell a kocsiszín-kapacitást: előszőr az angyalföldi, majd 2030-ra a ferencvárosi kocsiszint is alkalmassá teszik alacsonypadlós villamosok kiszolgálására.

Horváth László, a BKK beruházási igazgatója közölte: a villamoshálózatok fejlesztésének két fő célja, hogy a sűrűn lakott területeket, lakótelepeket minél inkább elérjék, valamint belső kapcsolatok jöhessenek létre, amelyek révén átszállásmentesen lehet közlekedni.

Az előkészítés, tervezés és kivitelezés előtt álló projektek között sorolta a pesterzsébeti hálózat fejlesztését, a 42-es villamos meghosszabbítását, a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Műegyetem rakparti, valamint a Szegedi úti villamost. Az akadálymentesítésről szólva Horváth László elmondta, jelenleg a villamosmegállók negyven százaléka akadálymentes, és 2026 második felére a 2-es, az 50-es és az 56-os vonalán tudják majd érdemben növelni az akadálymentes megállók számát.

A napi forgalomban lévő 327 villamos harminc százaléka alacsonypadlós.

Ugyanakkor az utasok majdnem hatvan százalékát ilyen villamosok szállítják - közölte. Horváth László elmondta, jelenleg gyártás alatt van, és 2024 végétől érkezik az 51 új CAF-villamos. Ennek köszönhetően már az utasok mintegy kétharmadát alacsonypadlós villamossal tudják majd szállítani.

Szólt arról is, hogy a villamosok cseréjéről folyamatosan gondoskodni kell, ezért előkészítik a következő járműbeszerzést: nagyjából 110 járműre írnak ki közbeszerzést. Ezek a járművek a források rendelkezésre állása esetén 2029-től érkezhetnek majd Budapestre.

Azt egyelőre nem lehet megmondai, hogy ezek milyen gyártmányú villamosok lesznek.

Borbás Péter, a BKV villamosüzem-igazgatója elmondta: Budapesten napi szinten - munkanapokra vetítve - 950 ezer utas közlekedik a villamoshálózaton, a 4-es és a 6-os villamosokon 330-350 ezer napi felszállót regisztrálnak.

Címlapról ajánljuk
Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

A magyar férfiak kevésbé szeretik a karácsonyi filmeket és zenéket, mint a nők – egyebek mellett ez derült ki az Europion reprezentatív felméréséből. Zöldi Katalin, a cég operatív vezetője az InfoRádióban elmondta: a megkérdezettek 73 százaléka válaszolta azt, hogy a karácsonyt családi ünnepnek tartja, míg a szilveszter esetében csak 23 százalék szereti szűk családi körben tölteni az év utolsó napját.

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Összejött a bravúr a forintnak

Összejött a bravúr a forintnak

Az illikvid karácsony előtti devizapiacon óriási kilengéseket láthattunk a forintárfolyamban: míg kora délutánig jelentősen gyengült az árfolyam és 415 felett is járt már az euró, később 412,5 alá is benézett az árfolyam, és este is ezen szint alatt maradt. A dollárral szemben szintén számottevő erősödést mutatott a magyar fizetőeszköz: a nap folyamán az USD/HUF jegyzése egy ponton már 400 közelében is járt, estére viszont egészen 396,2-ig visszakorrigált a kurzus.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 19:06
×
×
×
×