eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
Tűzoltóautó az amerikai Tesla autógyár németországi üzemében, a Berlin közelében fekvő Grünheidében 2024. március 5-én. A hatóságok közlése szerint tűz keletkezett az autógyár közelében, aminek következtében a környéken megszűnt az áramszolgáltatás. A tűz nem terjedt át az autógyárra, de az üzemben le kellett állítani a termelést.
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Egyszerűen látványosabban égnek – itt a igazság a villanyautókról

Az elektromos autók nem égnek gyakrabban, mint a benzines vagy dízelmotoros járművek. Ezt a német Biztosítók Általános Szövetsége, a tűzoltóság képviselői és a balesetkutatók egyaránt így látják.

Egy elektromos autótűz azonban különleges kihívások elé állítja a tűzoltóságot. Ugyanis, ha egy elektromos autó akkumulátora leég, óriási energia szabadul fel. Az égő autók ma általában több hőt és több lángot termelnek, mint néhány évtizeddel ezelőtt.

Egyszerűen azért, mert több a szigetelés, több a műanyag, nagyobbak a gumiabroncsok, eltérő a kárpit jellege is. És ez minden típusú autóra vonatkozik – olvasható a kreszvaltozas.hu-n.

Az égő üzemanyaggal ellentétben azonban, amelytől a katasztrófavédelem általában oltóhab segítségével zárja el a szükséges oxigént, az elektromos autóknál az akkumulátort hűteni kell, mert a hőenergia a belsejében szabadul fel.

Németországban úgynevezett tűzoltótakarókat tesztelnek. Ennek a speciális hőálló takarónak a nagysága akkora, hogy egy égő jármű teljesen lefedhető vele. Az 1000-1300 Celsius-fokot is álló tűzoltótakaró használatával nem lehet teljesen eloltani a lítium-ion akkumulátorban keletkezett tüzet, de megakadályozhatja, hogy a tűz átterjedjen a közeli járművekre vagy a környező tárgyakra.

Márciusban az Infostarton is írtunk arról, hogy a magyar katasztrófavédelem több oltólándzsát is kapott, hogy plug-in hibrid, illetve elektromos járművek akkumulátorainak oltása gyorsabb és hatékonyabb legyen.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Dénes Ferenc az MU stadionprojektjéről: digitális Young Trafford kell, de nem lesz olcsó

Biztosan megtelik majd a Manchester United új, százezer férőhelyesre tervezett stadionja is, és a klubvezetők azzal kalkulálhatnak, hogy az évek során megtérül majd a gigaprojekt a jegyeladások révén – mondta az InfoRádióban a sportközgazdász. Dénes Ferenc szerint az elmúlt évek kudarcai ellenére az MU még mindig a világ top három futballmárkájának az egyike.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 16. 18:54
×
×
×
×