A nagy kijelzős vadonatúj készülékek üzembeállításán kívül a BKK korábban felújított három jegy- és bérletautomatát, hogy tesztelje azok működését, valamint az ügyfelek reakcióit. Ezeket az automatákat április elején ugyancsak forgalmas közlekedési csomópontokban – az Astoria metróállomásnál, a Keleti pályaudvar busz- és trolibusz-végállomásánál, valamint az Örs vezér terén – állította rendszerbe. Külső és belső megújulásuknak köszönhetően az automaták üzembiztonsága hosszú távon nő, élettartamuk legalább további 5 évvel hosszabb, valamint a jegy- és bérletvásárlókat még gyorsabban és biztonságosabban szolgálják ki – olvasható a BKK oldalán.
Az automataflotta részleges frissítése többek között azt a célt szolgálja, hogy a BKK információkat szerezzen a már csaknem 10 éves géppark megújításának legoptimálisabb lehetőségeiről. Az így szerzett tapasztalatokat összegezve és hasznosítva lehet majd dönteni a jegy- és bérletautomata-hálózat tervezett fejlesztésének részleteiről – teszik hozzá.
A BKK kitért arra is, miközben a BudapestGO alkalmazás és a digitális termékek népszerűsége folyamatosan és dinamikusan növekszik, a menetdíjbevételek csaknem 50 százalékát könyvelik el a jegy- és bérletautomatáknál a korábbi mintegy 70 százalék helyett.
A digitalizáció terjedése mellett szintén jellemző az értékesítésre, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a bankkártyás fizetések aránya: az automatás vásárlásoknál a bankkártyás tranzakció aránya 70 százalék fölé emelkedett (a négy évvel ezelőtti alig 50 százalékról), és összértéke 2023-ban meghaladta már a 80 százalékot is – olvasható a közleményben.
„Mindez arra ösztönzi a BKK-t, hogy automatahálózatát is folyamatosan fejlessze, készpénzmentesítse, továbbá újabb digitális értékesítési módokat teszteljen.”