Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak nyolc vasúti mellékvonalon, mivel "a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt" intézkedési tervet kért az ÉKM - írja az iho.hu egy, a szerkesztőséghez eljuttatott, a MÁV-Start-ban íródott levél alapján.
"Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0)" - emeli ki a lap a levélből, jelezve, hogy tervben van a vonalak helyettesítése is.
A levél az elrendelt utasszámlást a mellékvonali dízel motorvonatok, azaz a Bz-k hiányával indokolja, de Mohács felé például Desirók is járnak - teszik hozzá.
A következő vonalakat vetik vizsgálat alá:
- 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu-Komárom),
- 14. sz. vasútvonal (Pápa-Csorna),
- 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg-Rédics),
- 35. sz. vasútvonal (Siófok-Kaposvár),
- 66. sz. vasútvonal (Villány-Mohács),
- 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg-Tornanádaska),
- 106. sz. vasútvonal (Sáránd-Nagykereki)
- 127. sz. vasútvonal (Gyoma-Szeghalom).
A felsorolt vasútvonalakon április 15-én indul az utasszámlálás, és június 15-ig tart majd.
A lap megkérdezte erről a MÁV-Volán csoportot is, ahonnan a következő választ kapták:
"Nem nyolc, hanem egyetlen újabb mellékvonal esetében sincs döntés módváltásról vagy bezárásról, ilyen döntés előkészítése nem zajlik a vasúttársaságnál. A levél tartalmát tehát nem tudjuk megerősíteni, annak keletkezési körülményeit, okait vizsgáljuk, az idézett levél szövege így semmiképp sem tekinthető hivatalos MÁV-VOLÁN-álláspontnak. A MÁV-START Zrt. egyébként folyamatosan figyeli a szolgáltatási területén az utasszámok alakulását, a vonatok kihasználtságát, időközönként - beleértve a nagyforgalmú vasútvonalakat is - utasszámlálási illetve piackutatási tevékenységet folytat, ám a megkeresésben foglalt vasútvonalakat érintően nem került kiadásra utasszámlálási feladat vagy azzal kapcsolatos engedélyezés."