Megkapta a használatbavételi engedélyt az M6-os autópálya beruházásában épülő babarci mérnökségi telep, ezzel az utolsó akadályok egyike is elhárult az autópálya befejező szakaszának forgalomba helyezése előtt – írja a vg.hu.
Január óta zajlik a Bóly és Ivándárda közötti szakasz műszaki átadás-átvétele.
Ha a hatóságok mindent rendben találnak, március végéig, tehát legkésőbb a következő héten megtörténhet a hivatalos átadás.
A 20 kilométer hosszú útszakasz kivitelezése még 2021 márciusában indult, munkálatait az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából a Strabag Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma végezte el. A 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással, leállósávval épülő autópálya-szakasz nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken épül meg.
A befejező szakasz átadásával az M5-ös, M1-es és M7-es autópályák után újabb magyar gyorsforgalmi épül ki teljes egészében, amely a országhatárt is eléri.
Tavaly szeptemberben megkezdődtek a horvát oldalon is a munkálatok, amelyek a tervek szerint 2025-re fejeződhetnek be. Onnantól kezdve pedig a magyar fővárostól a horvát–bosnyák határig mintegy 300 kilométeren egybefüggő gyorsforgalmi kapcsolat jön létre, közvetlen összeköttetést biztosítva Budapest és Eszék között.
A beruházás már jövőre nagyban megkönnyíti azoknak az autósoknak életét, akik a dalmát tengerpartra vagy Montenegróban tervezik a nyaralásukat, ugyanis a magyar M6-os része annak az V. páneurópai folyosónak (VC-korridornak), amely a horvátországi A10-es, A5-ös, illetve a bosnyák A1-es sztrádával együtt biztosít kapcsolatot Budapest és a horvát kikötő, Ploce között.