Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Pixabay

Óriási autópálya-felújítások indulnak itthon, az M7-es lesz az első

Szerdán az M7-es autópályán három helyszínen is lesz terelés, a héten az M7-esen a tönkrement burkolat cseréjének előkészítő munkái is megkezdődnek.

Szerdán az M7-es autópályán három helyszínen - a Kőröshegyi völgyhíd, Balatonlelle és Becsehely térségében - lesza terelések kiépítésével elindulnak az idei szintrehozási munkálatok. Ezen a héten az M7-esen a tönkrement burkolat cseréjének előkészítő munkái is megkezdődnek - áll az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében.

A szakemberek a következő héten az M3-ason is megkezdik a szintrehozást, az idei felújítások legnagyobb része ezt a sztrádát érinti. Az M1-es autópályán a húsvéti nagyobb forgalom miatt az ünnep után kezdik el a munkát. Az M7-esen - a tavalyi évhez hasonlóan - a vakáció ideje alatt a Budapest és Balaton közötti szakaszon idén is szüneteltetik a munkát. Az MKIF idén is kilenc gyorsforgalmi úton - M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8 - végez felújításokat.

Magyarország eddigi legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tavaly kezdődött és 2025-ig tart, ami 538 kilométert, az MKIF által üzemeltetett, fenntartott pálya 43 százalékát érinti. Tavaly 3,6 millió négyzetméteren cserélték ki a régi, tönkrement burkolatot, amihez félmillió tonna aszfaltot használtak fel. Ezzel a teljes főpálya 19 százaléka újult meg az elmúlt évben, közöttük 106 híd és felüljáró. Idén várhatóan a főpálya újabb ötöde kap új burkolatot, emellett 110 hidat és felüljárót is felújítanak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×