eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Déli Körvasút környéki park és kerékpárút megújítása
Nyitókép: Forrás: Facebook (Vitézy Dávid)

Már az uniós támogatási döntés előtt hozzáláthatnak a Déli körvasúthoz

A kormány jó néhány közlekedési projektet kiemelt, így azokkal nem szükséges további döntésre várni, hazai forrásból is nekiláthatnak.

Huszonöt közlekedési beruházás valósulhat meg az év első napjától külön kötelezettségvállalás nélkül az idei költségvetés terhére abból az 56-ból, amely az Integrált Közlekedésfejlesztés OP előirányzata a hazai társfinanszírozáson felül egy új kormányhatározat szerint - írja a Világgazdaság.

A lehetőség az érintett támogatói határozat meghozataláig érvényes. A kiválasztott projektekben közös, hogy a támogatási kérelmüket már tavaly beadták egy kivételével. Ez az egy viszont a felsorolásnak éppen a legnagyobb értékű beruházása is:

a Déli körvasút II. ütemének a CEF2 keretében történő, nem támogatott elemeiről van szó, nevezetesen a nádorkerti és a közvágóhídi új megálló, valamint a kiegészítő létesítmények építéséről.

A munka 210,1 milliárd forintba kerülne, a támogatási kérelem beadása mellett pedig 2024-es dátum szerepel.

A második legnagyobb értékű a megtolt beruházások közül 19 Stadler gyártmányú KISS vonat beszerzése, 112,9 milliárd forintos értékben, ezek a MÁV-Start flottáját erősítik majd. A vonatokon 600 ülőhely lesz, 160 km/h-s sebességgel is képesek haladni akadálymentesítettek lesznek és kerékpárt is lehet rajtuk szállítani. Indulhatnak az elővárosi vonalfejlesztések előkészítései is, ezek a Rákospalota–Újpest–Vác–Vácrátót vonalé (3,3 milliárd forint) és a Kőbánya–Kispest–Lajosmizse vonalé (4,1 milliárd forint). Hasonló munka a gödöllői és a csömöri HÉV rekonstrukciója és az M2 metróval való összeköttetése, ideértve az üzemképes járművek beszerzését is - írja a lap.

A döntés értelmében előkészíthető még az észak-déli HÉV-vonalak összeköttetése (7,4 milliárd forint), a kelenföldi intermodális csomópont kialakításának egy része (0,6 milliárd forint) és a Kis-Gellért hegyi alagút felújítása (0,3 milliárd forint). Már tervezhető a Zalaszentiván-Nagykanizsa vonal fejlesztése is (3,7), vagy a Püspökladány–Debrecen vonal korszerűsítése a Szajol–Debrecen vonal ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel való felszerelésével együtt (5,4 milliárd forint).

Ezen felül elindulhat a Szeged-Makó elővárosi közlekedés, vagy a Hatvan-Füzesabony vasútvonal fejlesztésének előkészítése sok egyéb projekt mellett.

Címlapról ajánljuk
Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
Százezreket, milliókat érő kincsek lapulhatnak az otthonodban - Ezekkel a játékokkal kaszálhatsz nagyokat

Százezreket, milliókat érő kincsek lapulhatnak az otthonodban - Ezekkel a játékokkal kaszálhatsz nagyokat

Otthonod különböző zugai valódi vagyonokat rejthetnek: például olyan régi legókészleteket, amelyek ma már komoly értéket képviselhetnek. Különösen igaz ez a bontatlan szettekre, amelyek ára akár az egekbe is szökhet. De ha nem vagy egy ilyen készlet birtokosa, egyes kutatások szerint akkor is érdemes fontolóra venned a legóba való befektetést, hiszen egyes kiadások ára jelentősen emelkedhet az idő múlásával. A 2024-es Lego ranglista megmutatja, melyek jelenleg a legértékesebb példányok, és miért aranyárban mérnek különböző darabokat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×