A fővárosban közlekedők 80 százaléka jó ár-érték arányúnak tartja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatásait, és elégedett a fővárosi fejlesztésekkel is: a megújult M3 metróval, az új autóbuszokkal, trolibuszokkal, valamint a Lánchíd felújításával – derült ki a vállalat legfrissebb reprezentatív felméréséből.
Az ezer fő megkérdezésével készített kutatásban a Budapesten vagy az agglomerációban élők és rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat.
A rendszeresen közösségi közlekedést használók körében tízből kilenc utas elégedett a BKK szolgáltatásaival,
az eredmény ráadásul 4 százalékponttal nőtt az egy évvel ezelőtti felmérésben mértekhez képest. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a közösségi közlekedés színvonala az utóbbi időben javult, és csupán 13 százalék gondolja az ellenkezőjét.
A legtöbben a közösségi közlekedés elérhetőségével (93 százalék) – tehát azzal, hogy a BKK járatai és szolgáltatásai csaknem mindig és mindenhol hozzáférhetők –, a BKK munkatársaival (92 százalék), valamint az utastájékoztatással (91 százalék) a legelégedettebbek. A korábbi eredményekhez viszonyítva az árszínvonallal és a munkavállalókkal való elégedettség emelkedett leginkább az ügyfelek körében, de jelentősen javult a közösségi közlekedők utastájékoztatással, biztonsággal és komforttal kapcsolatos tapasztalata is.
Különösen fontos szempont az érintettek számára a szolgáltatás gyorsasága, ezzel a megkérdezettek 90 százaléka elégedett. Emellett a közlekedés biztonságát is tízből kilencen megfelelőnek tartják, a személyes biztonságérzettel kapcsolatban négy, míg az éjszakai biztonságérzetre vonatkozóan két százalékponttal javultak a közlekedők visszajelzései tavaly óta, továbbá kevesebben panaszkodnak agresszív utasokra is. Az ügyfelek a közlekedés megbízhatóságával is nagyon elégedettek (91 százalék).
Fontosak a fejlesztések
A válaszadók az elérhető járműtípusok közül a metrót szeretik a legjobban, melyet sorrendben a villamosok, a trolik és az autóbuszok követnek, továbbá a buszok és a villamosok esetében tartják a legjobbnak a hálózat lefedettségét. A válaszadók több mint háromnegyede elégedett a társaság tavalyi fejlesztéseivel is. A közlemény szerint a megkérdezettek úgy vélik, az új buszok bevezetése egyértelműen hozzájárul a közlekedés komfortszintjének növekedéséhez.
Kedves és segítőkész munkatársak
A felmérés a BKK dolgozóinak megítélését is vizsgálta, a közösségi közlekedők pedig őket pontozták a legmagasabbra. Az ügyfelek több mint 90 százaléka elégedett a BKK munkatársaival (92 százalék), különösen az ügyfélszolgálati munkatársak, valamint a járművezetők magatartásával, de a jegyellenőrök és utaskoordinátorok segítőkészségével kapcsolatban is négy százalékkal nőtt a pozitívan nyilatkozók száma.
Ha tájékozódni szeretnének,
elsősorban a digitális információs táblákat, a BKK Infót, valamint a járműveken található tájékoztatókat preferálják az utasok,
és több mint 90 százalékuk elégedett a színvonallal a kutatás szerint. Az értékesítésben egyre nagyobb szerepe van a digitalizációnak és az olyan megoldásoknak, mint az idén kétéves BudapestGO vagy a tavaly nyáron az M1 vonalán is bevezetett Pay&GO – előbbivel a közlekedők 93 százaléka elégedett és szinte mindenki hallott az alkalmazásról (94 százalék), míg a Pay&GO esetében a szolgáltatást használók 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elégedett.
Elégedettek a kínálattal
Nemcsak a szolgáltatás színvonalával, hanem az árakkal kapcsolatos elégedettség is nőtt (82 százalék) tavaly óta, szinte minden termék árával nagyobb az elégedettek aránya az előző évhez képest. Az ügyfelek közül tavalyhoz viszonyítva még többen gondolják úgy, hogy a kínálat teljesen lefedi a közlekedési igényeit, tízből heten pedig jó ár-érték arányúnak tartják a fővárosi közösségi közlekedést.
A BKK által készített kutatásból kiderült, hogy a közösségi közlekedés használatának legfőbb okai a következők:
- könnyen elérhető,
- gyors,
- kényelmes,
- megbízható szolgáltatás.
A társaság közleményében megjegyzik: vannak azonban olyan szempontok, szolgáltatások is, amelyekkel kapcsolatban további fejlesztéseket várnak a BKK-tól az utasok. A megkérdezettek szerint az új, modern buszok számának növelésével még megbízhatóbbá válhatna a szolgáltatás, továbbá a legtöbbek komfortérzetét továbbra is a zsúfoltság zavarja (46 százalék), de a közlekedési eszközök tisztaságán (32 százalék) is lenne mit javítani az utasok szerint.