eur:
393.11
usd:
364.06
bux:
72019.22
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Flirt motorvonat halad Ürömnél a Budapest-Esztergom vasútvonalon 2018. április 3-án. Ezen a napon a vasútvonal villamosításának befejezése alkalmából sajtótájékoztatót tartottak az esztergomi vasútállomáson, amelyet a vonal korszerűsítésével egyidejűleg átépítettek. A vonal villamosításával a korábban 1 óra 28 perces menetidő 1 óra 9 percre csökkent, majd a májustól induló, sűrűbb menetrenddel egy óra két perc lesz az utazás ideje. A teljes vonalon új D55 típusú biztosítóberendezéseket helyeztek üzembe.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Fontos változás a MÁV járatain: sok utast érint, mutatjuk a részleteket

Budapest és Székesfehérvár között már akár 160 kilométer/órával is száguldhatnak a FLIRT vonatok.

Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START Zrt. által üzemletetett FLIRT típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjét, melynek keretében a sebesség és a biztonság növelésére tervezett ETCS (European Train Control System) 2. szintű rendszerrel szerelték fel a járműveket – írja a Pénzcentrum.

Ennek köszönhetően a modernizált szerelvények nagyobb biztonsággal és adott esetben nagyobb sebességgel közlekedhetnek azokon a pályaszakaszokon, ahol az megengedett. Az 59 darab FLIRT villamos motorvonat mindegyike megkapta a szükséges üzemeltetői és hatósági engedélyeket és mára már újra forgalomba állt.

Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja az üzemi-, a figyelmeztető- és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is.

Teljes felügyeleti üzemmódban a rendszer megakadályozza, hogy a mozdonyvezető tévesen figyelmen kívül hagyjon egy vörös ’Megállj!’ jelzést vagy az adott pályaszakaszra előírt sebességet túllépje.

Az ETCS 2. szintű rendszere lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik, mint például a kiemelt fontosságú – a budapesti elővárosi, a regionális, valamint a nyugat-kelet irányú nemzetközi forgalomban is jelentős szerepet betöltő – Budapest-Székesfehérvár vonal, ahol a korábbi 120 km/óra sebességhez képest 160 km/órára növekedett a maximális sebesség.

Címlapról ajánljuk
Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Történelmi vereség - erre van a legnagyobb esély a csütörtöki brit választásokon. Pedig néhány évvel ezelőtt még a Munkáspárt szenvedett hosszú évekre kiható vereséget; csak hát jött a brexit, a Covid, a háború és az energiaválság, a Munksápárt pedig talpra állt, míg a kormánypárt cserélgette a kormányfőket. Az InfoRádió Gálik Zoltánt kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Digitalizáció és AI a követeléskezelésben: mik a veszélyek, mik a lehetőségek?

Digitalizáció és AI a követeléskezelésben: mik a veszélyek, mik a lehetőségek?

A Portfolio és EOS közös szervezésű követeléskezelési konferenciáján kilencedik alkalommal is a követeléskezelési trendek, a hatékonyságnövelés és a fejlődés irányait keressük vezető szakértők segítségével. 2024. szeptember 18-án a fókusz a kintlévőség-kezelésben alkalmazott mesterséges intelligencia és friss digitális megoldások jogi- technológiai- és pénzügyi aspektusain lesz.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×