Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Lázár János építési és beruházási miniszter beszél a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett gazdasági fórumon Debrecenben 2022. november 24-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Lázár János újabb részleteket árult el az egynapos autópálya-matricáról

Az építési és közlekedési miniszter megindokolta, miért a lehető legmagasabb árat választotta a kormány.

Azért magas a magyar egynapos autópálya-matrica ára, mert a közösségi közlekedést preferáljuk – mondta Lázár János egy újságírói kérdésre válaszolva.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, az építési és közlekedési miniszter hétfőn bejelentette: az egynapos autópálya-matrica 2024. március 1-jén érkezik, és 5150 forintba fog kerülni. Utána az is megírtuk, hogy ez a régióban kimagasló ár, mert Ausztriában például 8,6 euró, nagyjából 3260 forint lesz, Csehország pedig 200 koronát, mintegy 3300 forintot kér érte.

Mint a vg.hu idézte, Lázár János megismételte, hogy az egynapos autópálya-matrica bevezetése uniós kötelezettség, és azt is Brüsszel szabta meg, hogy az ára nem haladhatja meg az éves jogosultság árának 9 százalékát. Az 5150 forintos magyar ár éppen a 9 százalékos szintnek felel meg. Az építési és közlekedési miniszter szerint azért alkalmazzák a lehetséges maximumot, mert zöldszempontokat vettek figyelembe.

Minél drágább ugyanis az úthasználat, annál többen használják a tömegközlekedést.

A miniszter szerint Magyarország rendelkezik a régióban a legnagyobb autópálya-hálózattal, "vagyis ez olyan szolgáltatás, amiért több pénzt lehet kérni”. Magyarországon az átmenő forgalomnak a legnagyobb az aránya, de ez nem probléma, hiszen a kormány úgy tekint a magyar útpályára, mint a Nyugat kapujára, amiért a vámot meg kell fizetni.

Azt is hozzátette, hogy az egynapos autópálya-matrica ára azonban érdemben nem érinti a magyarokat, hiszen számukra továbbra is rendelkezésre áll a kedvezményes megyei jogosultság.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×