"Az elmúlt években jelentősen megváltoztak a vásárlási szokások, mind többet és többen rendelünk az interneten keresztül. Ez magával hozza a házhoz szállítások számának emelkedését a személyes átvétellel szemben" – mondta az InfoRádióban Balczó Barnabás.
A Magyar Posta elnök-vezérigazgatója kiemelte, az ünnepi hajrá nem éri váratlanul a vállalatot, már nyáron is komoly forgalmat bonyolítottak le, egy-egy nap elérte a karácsonyi szintet. Magyarázata szerint ez annak köszönhető, hogy
a Magyar Posta üzleti aktivitása jelentősen fejlődött, nagyobb részesedéssel tud részt venni a piacon a versenytársakhoz képest.
Már nyáron elkezdték a felkészülést az év végi hajrára. Egyrészt meghirdettek egy három hónapos kampányt, melynek keretében a belföldi csomagokat 24 órán belül, illetve pénteki feladás esetén hétfőn szállították ki. Ennek elmaradása esetén a panaszosnak visszatérítették a szállítási díjat. Balczó Barnabás úgy véli, a projekt remekül vizsgázott, 98 százalékos biztonsággal megtörtént az egy napon belüli kézbesítés.
Másrészt szeptember óta készülnek a rendszereikkel, folyamataikkal, fejlesztéseikkel a karácsony előtti időszakra. Mint mondta, a Black Friday időszakával ez elindult, és már most csúcsokat döntögetnek a napi csomagszámok. Hangsúlyozta: kollégái nagyon felkészültek, mindent megtesznek annak érdekében, hogy karácsony estére mindenkinek a csomagja megérkezzen. Viszont azt is kiemelte:
fontos, hogy időben leadjuk a rendeléseinket, hogy biztosan célba jussanak.
Az elnök-vezérigazgató elmondta, 2022-ben év vége felé naponta 130 ezer csomagot kézbesítettek, idén viszont már most voltak olyan napok, amikor ezt túllépték. Bizakodását fejezte ki, miszerint 2023-ban ez a szám akár a 200 ezret is elérheti. Elismerte, ez valóban nagy feladat, de ismét kiemelte, a Magyar Posta felkészülten várta az év végét.