Újabb kerékpáros fejlesztés indult uniós pénzből a II., III. és XIII. kerületet érintően - számolt be az InfoRádiónak Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.
A fejlesztés az említett kerületeken kívül később érinti a X., XI., XV., XIX. és XX. kerületet is.
"Számos ponton csinálunk új kerékpáros infrastruktúrát, hol kerékpársávot, hol kerékpárutat, hol forgalomlassított területet jelent ez, a lényeg, hogy tovább emeljük a biztonságérzetet az infrastruktúrán. Évtizedes elmaradást hozunk be Budapesten" - részletezte.
A Zsigmond téri átalakítás a Margit hidat köti össze Óbudának a Dunától távolabb eső területeivel.
"Ahol nagyobb a forgalom, például az Árpád fejedelem útján, ott jellemzően a közúti forgalomtól, az útpályától elválasztva létesül kerékpárút, vagy szervizutat használunk, ahol lehet majd biztonságosan biciklizni. A kisebb forgalmú szakaszokon hozunk létre kerékpársávokat, ahol az úttesten lehet kerékpárral közlekedni majd" - ecsetelte.
Akik a Császár-Komjádi Uszoda környékén autóznak vagy kerékpároznak, esetleg gyalogolnak vagy buszoznak, már láthatják a munkálatokat.
Ezen projektek nagy része - mint Balogh Samu elárulta - "örökölt projektek", amelyeket épp most "mentenek meg", teljesen átgondolt struktúra szerint építik tovább a közlekedési infrastruktúrát a kerékpárosok számára is.
Arról is beszámolt, hogy a polleres kerékpársávok ügyében volt egyeztetés a mentőszolgálattal, a katasztrófavédelemmel és a rendőrséggel is.
"Sikerült közelíteni az álláspontokat, és azóta több olyan felvétel is megjelent, amely látható, bizonyítja, hogy a mentőautók végső szükség esetén elférnek ezeken a sávokon is. Én azt gondolom, hogy nyilván egy új eszköz megjelenése vet fel kérdéseket, hiszen ilyen pollereket sem láttunk még Budapesten, de Nyugat-Európában, Észak-Európában, Dél-Európában, ezek bevett eszközök, az a céljuk, hogy emberéleteket mentsenek meg, ne essenek közlekedési baleset áldozatául kerékpárosok" - érvelt Balogh Samu.