Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.54
bux:
0
2025. december 26. péntek István
e-autó, elektromos autó, parkolás, autótöltés,
Nyitókép: Pixabay

Tekintélyes összeggel lökik meg a hazai e-autózást

A klímasemlegesség céljának eléréséhez elengedhetetlen fenntartható közlekedés, az e-autók számának növelése, az ehhez kapcsolódó és ezt kiszolgáló ipar és infrastruktúra fejlesztése érdekében hozott határozatot a kormány.

Kormányhatározat jelent meg a csütörtök esti Magyar Közlönyben arról, hogy több mint 60 milliárd forintot fog költeni autóbeszerzések támogatására és a töltőhálózat fejlesztésére.

A területfejlesztési és energiaügyi miniszter feladatául szabták a rendelkezésben, hogy dolgozzanak ki egy támogatási programot a hazai elektromos töltőhálózat bővítésére, "figyelembe véve Magyarország nemzetközi kötelezettségeit, az elektromos hálózat adottságait, valamint a gazdaságos és megújuló forrásból történő energiafelhasználás célkitűzését".

Emellett a két minisztériumnak egy olyan programot is meg kell alkotnia, amellyel a tisztán elektromos meghajtású járművek gazdasági társaságok – kiemelten car-sharing szolgáltatók, flottaszolgáltatók és taxitársaságok – általi beszerzését támogatja.

A határidő mindkét esetben 2024. március 1.

Ezeket elsősorban uniós forrásból finanszírozná a kormány a határozat szerint, de gondoskodik magyar forrásról is arra az esetre, ha az EU-ból nem érkezne felhasználható pénz:

  • a töltőhálózat fejlesztésének támogatásához 30,35 milliárd forintot,
  • a céges e-autó-beszerzések támogatásához 30 milliárd forintot

kell biztosítania Varga Mihály pénzügyminiszter tárcájának (az összegek tartalmazzák a lebonyolítási díjat is).

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×