Már két hónapja működik az árfigyelő rendszer, amely 62 élelmiszer termékcsoport esetében teszi lehetővé a fogyasztói árak átlátható módon történő összehasonlítását. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleménye szerint az online platform az augusztus végén élesített újabb felhasználóbarát funkcióknak köszönhetően továbbá fokozhatja a piaci versenyt a hazai kiskereskedelmi szektorban.
Az új, többfunkciós, szabadon összeállítható és megosztható bevásárlólista az ígéretek szerint a korábbinál még nagyobb segítséget nyújt a fogyasztóknak a vásárlási döntéseik meghozatalában
termékkosaruk értékének napi szintű követésének lehetőségével.
A tárca közleménye szerint az árfigyelő hatékonyságát jól bizonyítja, hogy indulása óta a 62 termékkategóriából 55 termékkategóriában, átlagosan 7 százalékkal csökkentek az átlagárak. Július eleje óta az árak csökkenésének 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve mintegy 1,9 százalékpontos élelmiszerinfláció csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve. A platform indulása óta a tojás ára közel 30 százalékkal, a spagetti ára több mint 22 százalékkal, a lisztek és zöldségek átlagára 16 százalékot meghaladó mértékben csökkent. A zöldpaprika és a fokhagyma ára mintegy 25-30 százalékkal, míg a fejes káposztáé, kelkáposztáé, étkezési burgonyáé és paradicsomé közel 20 százalékkal kerül kevesebbe, mint július elején. A kenyér és a tejtermékek átlagosan több mint 8 százalékkal, a margarinok pedig közel 13 százalékkal lettek olcsóbbak az árverseny hatására. A húsok közül legnagyobb mértékben a pulykamellfilé ára csökkent, átlagosan 16 százalékkal.
A látogatottsági adatok alapján az online platform továbbra is nagy népszerűségnek örvend, az indulás óta ugyanis a látogatók száma már megközelíti az 1,2 milliót. A szabadszavas keresések száma közel 595 ezret ér el, amelyek során az elmúlt héten legtöbbször a csirkemell, tej, cukor, tojás és sajt szavakra kerestek a felhasználók.