Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Drunk asian young man drives a car with a bottle of beer with sunset background, Dangerous driving concept
Nyitókép: Getty Images/ Pakin Songmor

Eddig mindig elbukott az autósok zéró toleranciájának feloldása - kormányzati és szakértői álláspont

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közbiztonsági tanszékvezetője nem törölné el a járművezetők alkoholfogyasztásának teljes tiltását, aminek lehetőségét a közlekedési tárca vizsgálja.

Mint arról az Infostart is beszámolt, Lázár János közlekedési miniszter a teljes KRESZ és a zéró tolerancia felülvizsgálatát kezdeményezte. A Kormányinfón is felmerült a kérdés, és a válasz szerint a Miniszterelnökséget vezető miniszter nem törölné el az autóvezetők alkoholfogyasztásának zéró toleranciáját. Gulyás Gergely ugyanis úgy látja, sok magyar ember nem képes megállni egy pohár bor elfogyasztásánál.

"Eddig, amikor ez a kérdés a kormány asztalára került, akkor mindig a zéró tolerancia melletti döntés született, de természetesen a szaktárcának mindig lehetősége van arra, hogy a szabályokat felülvizsgálja. Itt egy generális felülvizsgálat zajlik. Hogy ez is része, én abban nem látok semmi bajt.

Én a zéró tolerancia pártján állok, mert bizonytalan vagyok azzal kapcsolatosan, hogy a magyar ember egy fél pohár bornál meg tud állni. Vagy ha ezt egyszer megengedjük, akkor abból 2-3 pohár is lesz, és akkor viszont a közlekedésbiztonsági kockázata az ittas vezetésnek óriási lesz"

– jelentette ki Gulyás Gergely.

Még soha nem volt Magyarországon zéró tolerancia gépi meghajtású járművek alkoholfogyasztást követő vezetésénél. Ezt az InfoRádió Aréna című műsorában nyilatkozta Major Róbert rendőrségi tanácsos, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi kar Közbiztonsági tanszékvezetője, egyetemi docens.

"Ezt a zéró toleranciát oldotta föl a KRESZ akkor, amikor a kerékpárosokat ebből a körből kiemelte, és azt mondta, hogy a kerékpárral közlekedők fogyaszthatnak olyan mértékben, ami még nem teszi őket a biztonságos közlekedésre alkalmatlanná" – mondta. Hozzátette, ő maga sokkal szívesebben látott volna olyan rendelkezést, amiben pontosan meghatározzák, hány milligram/liter alatt lehet kerékpározni. Ma ugyanis ez teljesen szubjektív alapon történik.

A gépi meghajtású járművek esetében viszont "amióta világ a világ", azóta a zéró tolerancia elve érvényesül. Major Róbert szerint az ittasan okozott balesetek aránya most már jó pár éve csökken, és ezt egyértelműen a rendőrség tevékenységének a számlájára lehet írni. Minél nagyobb a sebesség, és minél nagyobb a szervezet alkoholtartalma, annál inkább növekszik a baleset bekövetkezésének valószínűsége. Ezért a sebesség betartása és az alkoholos befolyásoltság csökkentése kiemelt célja a rendőrségnek.

Kerestük az ügyben a Magyar Autóklubot is. Amint válaszolnak, azt is közölni fogjuk.

Major Róbert rendőrségi tanácsos, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi kar Közbiztonsági tanszékvezetője, egyetemi docens teljes interjúja az InfoRádió Aréna című műsorában csütörtök 18:00 órától hallható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×