eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Azért nem ment a klíma, mert nincs - a MÁV válasza a reklamáló utasnak

Válaszolt a MÁV annak az utasnak, aki büdösnek, koszosnak, zsúfoltnak és főleg tikkasztónak nevezte nevezte a Debrecen-Budapest között közlekedő InterCity vonatot.

"A vagonok ezerévesek, és láthatóan kiselejtezettek, és ezekre ültetik fel hőségriadó idején az embereket. Borzalmas élmény volt, és nemcsak nekem, hanem a többi utasnak is, hiszen nem volt más lehetőségünk, mint elviselni a nagy meleget" - írta a bejegyzésben a egy utas, akinek sorait a haon.hu idézi.

Arról egyébként az Infostarton is beszámoltunk, hogy a régebbi beszerzésű IC-kocsikon modern klíma helyett csak légjavító berendezés van, ami 35 fok fölötti időben már nem tudja kellőképpen lehűteni a levegőt.

A megyei lapnak a konkrét esetre válaszolt a MÁV. Azt írták: "A jelzett járaton, a bejegyző által leírtakkal ellentétben,

nem klímameghibásodás történt. Az a típusú személykocsi, amiben az utas utazott, nem rendelkezik klímaberendezéssel.

Tájékoztatták arról is, hogy "az InterCity járatokon kötelező a helyjegy váltása a zsúfoltság és a biztos ülőhely biztosítása miatt, de azon kocsikba, amelyek nem IC színvonalúak, olcsóbb, 300 forint a helyjegy ára".

Ezúttal is elismerték, hogy a régebbi hűtőrendszerek "bizonyos hőmérséklet felett sajnos kevésbé tudják lehűteni a levegőt, mint a korszerűbb változatok, ezért az elmúlt években egyre forróbb nyári hőmérséklet miatt sok utazóban alakulhat ki olyan érzés, hogy a klíma nem vagy rosszul működik”.

Fotónk illusztráció, 2020-ban készült.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×