Infostart.hu
eur:
388.58
usd:
330.66
bux:
110619.36
2025. december 22. hétfő Zénó
A drónnal készült felvételen a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) egyik új kompját vontatják a Sió-csatorna balatonkiliti duzzasztógátjánál 2023. június 28-án. A Bahart a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közreműködésével építtetett két új személyhajója és két kompja 2021-ben készült el a komáromi hajógyárban, ahonnan egy héttel ezelőtt indultak útnak, hogy a Dunán lehajózva a Sió-csatornán keresztül elérjék a Balatont.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Megérkeztek az új balatoni hajók, de még sokat kell várni rájuk – itt a menetrend

Közel 400 kilométert megtéve hétfőn Siófokra érkeztek a Bahart új hajói. A következő hónapok még a hajók üzemképessé tételéről fognak szólni, ősztől viszont már az utazóközönség szolgálatába állhatnak az új járművek – mondta az InfoRádióban Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója.

Összetett logisztikai feladatot kellett végrehajtani ahhoz, hogy Komáromból a Dunán és a Sión át a Balatonba jussanak a Bahart új kompjai – az új zsilipen át, amelyet a magas vízállás miatt lehetett néhány napra megnyitni.

"Sosem közlekedtek még ilyen méretű hajók a Sió-csatornán, ráadásul ezekből rögtön négy is érkezett, illetve a kísérő uszály és számos egyéb hajó, vontatóhajó, tolóhajó. Ennek a húsz hajónak a közlekedése a Sión volt a legösszetettebb feladat. Hidak alatt kellett áthaladni, szűkületeket, zátonyokat elkerülni. Valamennyi szakember, aki mind az előkészítésben, mind a végrehajtásban részt vett, óriási munkát végzett" – részletezte Veigl Gábor, a Bahart vezérigazgatója.

Mivel a közlekedés csak visszabontott állapotban volt lehetséges, most újra kell építeni a hajókat, a felépítményekkel kezdenek.

"Ehhez egy speciális, 450 tonnás darut fogunk igénybe venni, ezzel fogják felhelyezni a különböző részeket a hajókra. Ezt követően jön a gépészeti, műszaki rendszerek visszaépítése, beszerelése, beüzemelése. Néhány hónapra szükség van, hogy a munka befejeződjön, a hatóság is átvegye őket, és aztán a nagyközönség birtokba vehesse a hajókat" – sorolta.

Idén nyáron tehát még nem közlekedhetnek az új hajók a Balatonon, de a kompok az év végéig forgalomba állnak, míg a személyhajók csak márciusban.

A kompok Szántód és Tihany között a jelenlegi útvonalon járnak majd – nevük: Szántód, Tihany –, a személyhajók közül

  • a Tomaj Fonyód és Badacsony között jár,
  • a Balaton nevű Siófok, Balatonfüred és Tihany között.

Az utolsó hasonló beszerzés 40-50 éve volt, most valamennyi igényt összegyűjtve választották ki az új hajükat, és Veigl Gábor ígéri, nagy megelégedettség övezi majd az üzembe állásukat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×