Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pixabay

Megvannak az országos kompetenciamérés eredményei

Közzétette az Oktatási Hivatal (OH) a 2021-2022-es tanévben első alkalommal teljesen digitálisan szervezett országos kompetenciamérés eredményeit, a részleteket a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján ismertették.

Brassói Sándor, az OH elnöke közölte, az elmúlt években az országos kompetenciamérésekben átállási folyamat történt, amelynek eredményeképp a 2021-2022-es tanévben már teljesen digitálisan, a Tehetségkapu online felületén zajlottak a felmérések.

Az eredetileg 1999-ben bevezetett papíralapú mérés lebonyolítása, majd az eredmények kiértékelése hatalmas munkát jelentett, emellett a gyerekek érdeklődése, módszerei változtak, „az új generációtól a papíralapú mérés meglehetősen távoli”. Ezért döntöttek úgy 2015-ben, hogy elindítják az átállási folyamatot – ismertette az elnök.

Velkey Kristóf Gábor, az OH köznevelési elemzési főosztályának vezetője a tavalyi kompetenciamérés eredményeit ismertetve elmondta:

matematikából a 8. és 10 évfolyamon az előző évekhez hasonló eredményt értek el a diákok, 6. évfolyamon az átlageredmény jelentősen javult, szövegértésből a 8. és 10. évfolyamon romlás figyelhető meg, 6. évfolyamon pedig hasonló szinten vannak az eredmények mint egy évvel korábban.

Az eredmények változásában a mérőeszközváltás mellett a koronavírus-járvány is jelentős szerepet játszhatott – jegyezte meg a főosztályvezető.

Elmondta azt is, hogy a digitális átállásnak köszönhetően új mérési területekkel is kiegészült a rendszer: a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a matematika, a szövegértés, valamint az angol, illetve német nyelv mellett természettudományból is oldottak meg feladatokat a diákok 2022-ben.

Velkey Kristóf Gábor közölte azt is, hogy sikeresen lezajlottak az idei mérések is. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az iskolák részéről régóta nagy igény mutatkozott a minél korábbi visszajelzésekre az eredményekről, a digitális átállásnak köszönhetően pedig most ez is megvalósul, ettől az évtől ugyanis előzetes eredményeket is tudnak adni a mérés lezárulta után egy-két héttel a tanulóknak és az intézményeknek.

Dugasz János, az OH köznevelési programok főosztályának vezetője a digitális mérés előnyeiről beszélt: nem kell többé próbaméréseket végezni a fő mérés előtt, már nem a szaktanároknak kell javítaniuk az idegennyelvi feladatokat, az iskolák rugalmasabban tudják szervezni a mérést, változatosabbak a feladatok, gyorsabb a kiértékelés, így hamarabb kaphatnak visszajelzést az iskolák és a diákok, valamint bővíteni tudták a mérési területeket és évfolyamokat is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×