"Az MCC már eddig is kisebbségi tulajdonosa volt a Librinek. Mi ebben egy stratégiai befektetést láttunk. A Libri egy nagyon jól működő cég, kiváló munkatársak dolgoznak ott, kiváló könyveket ad ki és nagyon eredményesen működik. Éppen ezért az MCC szempontjából ez egy jó befektetés" - mondta az InfoRádióban a Mathias Corvinus Collegium főigazgatója.
Szalai Zoltán szerint a kultúrához, a könyvhöz való hozzáállás, a magyar könyvpiac fejlesztése illik az MCC profiljához. Oktatással, kultúrával, kutatással foglalkoznak, és ilyen módon ez a befektetés az MCC-hez nemcsak az üzleti szempontok, hanem a tudás és a hozzáállás miatt is közel áll.
Többségi tulajdonosként úgy látják, a cég az elmúlt években kiválóan működik, a menedzsment jól ellátja feladatát, és azt szeretnék, hogy ez folytatódjon, a jövőben pedig fejlődjön a Libri, és a kereskedelmi és kiadói oldalon ellátott minőségi munkát még magasabb színvonalon folytassa.
Szalai Zoltán elmondta, hogy
a csoport operatív irányításában nem terveznek változtatást, a vezetőkkel évek óta igazgatósági szinten együtt dolgoznak.
Úgy véli, kölcsönösen elmondható, hogy jó munkakapcsolat alakult ki, és ezt szeretnék a jövőben is folytatni.
A könyvkínálat tartalmán sem terveznek változtatást a jövőben. A Librinek minden piaci igényt ki kell szolgálnia, tehát, ha valaki bemegy könyvet vásárolni, a keresett könyvet megtalálhatja.
Az MCC-nek van egy saját tulajdonú könyvkiadója, az MCC Press, aminek a Librihez nincs köze azon kívül, hogy - más könyvkiadókhoz hasonlóan - kiadóvállalatként szerződésben áll vele, mint kereskedőpartnerrel. Az MCC 50-70 kötetet jelentet meg évente. "Nagyon büszkék vagyunk rájuk, azt gondoljuk, hiánypótló kötetek és olyanok, amelyek ha fiatalok, egyetemisták kezébe kerülnek, akkor különböző társadalomtudományi, bölcsészettudományi szakterületeken egyedi olvasmányélményt nyújtanak".
Szalai Zoltán elmondása szerint
olyan céljuk nincs, hogy a többségi tulajdonrész megszerzésével szélesebb körben juttassák el az olvasókhoz a kiadványaikat.
Az MCC könyveit most is forgalmazzák a nagy kereskedőcégeknél, saját webshopot is üzemeltetnek, megjelennek a könyvvásárokon, fesztiválokon, a rendezvényeiken standolnak és meg lehet vásárolni a pultoknál a kiadványaikat.
"Ezeket a jövőben is ugyanilyen módon kívánjuk terjeszteni, és reméljük, hogy a jövőben is minél több olvasó dönt úgy, hogy az MCC Press könyveit megvásárolja" - tette hozzá a Mathias Corvinus Collegium főigazgatója.