Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Az épülő BMW-gyár Debrecenben 2023. február 2-án. A BMW Group 400 hektárnyi területen építi fel az autógyárat, amely évente mintegy 150 000 gépkocsi gyártására lesz képes. A termelés 2025-ben kezdődik, itt készül majd a tisztán elektromos meghajtású modellek számára kifejlesztett NCAR architektúrára épülő Neue Klasse modellgeneráció alapító tagja. A mintegy 400 milliárd forintos beruházással több mint ezer új munkahely jön létre a városban.MTI/Czeglédi Zsolt
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Útépítés, avagy a BMW gyárért mindent

A projektet a szerződés szerint a lezárt műszaki átadás-átvételi eljárással 2024. február 27-én fejezik be.

A debreceni 33-as főutat 2x2 sávra bővítik a 3316-os jelű összekötő út és az ipari fejlesztési terület között, ahol a projekt részeként egy új körforgalmi csomópontot is kialakítanak a szakemberek – írja a magyarépítők.hu.

A munkálatok nettó 3 milliárd 319 millió forintért valósulnak meg. A szélesítés 2010,7 méteren történik.

Tamás Ádám, a Ke-Víz Zrt. projektvezetője azt mondta, idén márciusban kezdődtek meg a szükséges előkészítő feladatok, sőt április közepén már az útépítésre és a csapadékvíz építésre vonatkozó végleges kiviteli terveket is jóváhagyják.

Kiemelte, a munkák során

a 33-as főút forgalmát átterelik egy ideiglenes nyomvonalra, a körforgalmi csomópontot pedig a közúti forgalomtól teljesen függetlenül tudják majd véglegesen kiépíteni.

Hozzátette, ezalatt párhuzamosan kiépítik a 22 kV-os légvezetékes hálózatot, ivóvíz távvezetéket, a közvilágítási hálózatot.

Tamás Ádám ugyanakkor felhívta a figyelmet: a szakemberek olyan dinamikus közvilágítási hálózatot építenek ki, amit az út teljes szakaszán mozgásérzékelőkkel és lámpatestenkénti szabályozókkal látnak el, így a lámpatestek forgalom hiányában halványabban fognak világítani, újabb járműveket érzékelve pedig ismét erősödni fog a fényerejük.

A projektvezető hangsúlyozta, hogy

fenntartják a 33. sz. főút kétirányú forgalmát,

azonban a csatlakozási pontoknál és a lokális pályaszerkezet cserék helyén a jelzőlámpás forgalomirányítás mellett váltakozó irányú forgalmat vezetnek be.

Az építkezésről készített galériát itt tekintheti meg.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×