A MÁV-Start közlése alapján a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani – írja az iho.hu.
A közlekedési szakportál szerint a legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.
Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A több fázisban felújított 100-as fővonalon Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk.
A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:
- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
- Pápa és Celldömölk (10-es),
- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
- Pécs és Villány (65-ös),
- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
- Hatvan és Pásztó (81-es),
- Hatvan és Szolnok (82-es),
- Eger és Szilvásvárad (87-es),
- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
- Tiszafüred és Karcag (103-as),
- Záhony és Mátészalka (111-es),
- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
- Gyula és Kötegyán (128-as),
- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
- Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.