eur:
393.59
usd:
364.37
bux:
71914.7
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Havas táj a Mátrában. Forrás: Facebook/MetNet
Nyitókép: Forrás: Facebook/MetNet

A Mátrába utazik? Akkor ezt a lehetőséget mindenképp nézze meg

Új közös napijegyet vezet be a MÁV-Volán-csoport a Mátrába kirándulóknak – közölte a társaság.

A 24 óráig érvényes jegy egész évben megvásárolható szombati, vasárnapi és ünnepnapi közlekedési rend szerinti napokra, iskolaszünetekben pedig minden napra, így először a tavaszi szünet idejére, április 6. és 11. között.

A Mátra24 jegy az érvényességen belül korlátlan utazásra ad lehetőséget vonattal

  • a Budapest-Keleti-Hatvan-Gyöngyös és
  • a Hatvan-Pásztó-Nagybátony

vonalszakaszokon, autóbuszon pedig a legtöbb mátrai viszonylaton a térségen belül. Gyöngyösön és Pásztón átszállási lehetőséget biztosítanak a vonatról a Mátra irányába közlekedő autóbuszokra és fordítva.

A 24 órán át érvényes jegy teljes áron 3900 forintba, 26 éven aluliaknak 2600 forintba kerül.

A közleményben felidézték, hogy a térség közösségi közlekedésének fejlesztéséhez kapcsolódóan 2022 decemberében a MÁV-Volán-csoport több menetrendi módosítást is bevezetett.

A Mátra InterRégióval új óránkénti közvetlen vasúti összeköttetés jött létre Budapest és Gyöngyös között. Ezekhez a vonatokhoz igazodóan Gyöngyösön rendszeres buszos csatlakozást ad a Volánbusz a Mátra és Mátraalja felé, így a kedvelt hegyvidéki kirándulóközpontokat gyakrabban elérhetik a Budapestről vonattal érkező utasok is.

Az InterCity-k megállnak Hatvanban, Budapest és Hatvan között felármentesen vehetők igénybe. Ez a salgótarjáni vonal felé átszállók, például az Országos Kéktúrát Mátraverebélyen elérni szándékozó turistáknak is fontos, mert a vonal települései és Budapest között így 25 perccel gyorsabbá vált az utazás - írták.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Exportra is jut megújuló energiából, de a nagy gyárberuházások hozzák majd az igazi felvevőpiacot

Exportra is jut megújuló energiából, de a nagy gyárberuházások hozzák majd az igazi felvevőpiacot

A magyar naperőmű-kapacitás – az atomenergetikai és fosszilis kapacitásokkal együtt – a napos déli órákban már exportra is termel, azonban a környező országok megújuló termelésben várható felzárkózásával a hazai gyárberuházások köthetik le a növekvő magyar termelést. A Széchenyi Alapok és az Electron Holding Zrt. 50-50 százalékos társtulajdonosként fektet be négy, összesen 15 MW kapacitású naperőműpark fejlesztésébe, amelynek megtérülését a cég integrált, egész értékláncot lefedő működésétől várja. A kivitelező cég elnök-vezérigazgatója, Szücs Ádám szerint nagy átalakulás előtt áll a piac, ahol egyre kevésbé lesz életképes az az üzleti modell, amiben a fejlesztő önállóan működő napelemparkot épít, üzemeltet és nem egy áll partnerségbe olyan szereplőkkel, akik azt rendszerbe integrálva tudják üzemeltetni, miközben az energiatárolók piaca az aranyláz időszakát idézi.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×