Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Az új viharjelző állomás a Balatonban, a keszthelyi parttól több mint két kilométerre 2019. április 1-jén. Ezen a napon elindult a Balatonon, a Velencei-tavon, a Tisza-tavon és a Fertő tavon a viharjelzési szezon, amely október 31-éig tart. A Balatonba Keszthely, Szigliget és Siófok közelében egy-egy vízbe telepített jelzőlámpás állomás került.
Nyitókép: MTI/Varga György

Most már jöhet a vihar a Balatonnál, tudni fog róla

Indul a tavi viharjelzési szezon a Balatonon, a Velencei- és a Tisza-tavon.

2023. április 1-jén kezdetét veszi a tavi viharjelzési szezon, amely október 31-ig tart. A tavi viharjelzések az Országos Meteorológiai Szolgálat Siófoki Viharjelző Obszervatóriumában készülnek. A Balatonnál az idei év a 89. viharjelzési szezon. A balatonihoz hasonlóan viharjelző rendszer működik a Velencei-, a Tisza- és a Fertő tónál is, ez utóbbi kiszolgálását az osztrák meteorológiai szolgálat látja el. Az érintett tavaknál a katasztrófavédelem által üzemeltetett viharjelző lámpák mutatják az érvényes jelzési fokozatot.

Az OMSZ Siófoki Viharjelző Obszervatóriumából folyamatosan figyelik a légköri folyamatok alakulását és az időjárási előrejelzések mellett szükség esetén viharjelzéseket adnak ki a tavakra. Ezekről az információk folyamatosan frissülve megtalálhatóak az OMSZ honlapján, illetve követhetőek a Meteora nevű ingyenesen letölthető mobil telefonos alkalmazás segítségével.

Az elsőfokú viharjelzés az erős (40 km/h és 60 km/h közötti) szélre, a másodfokú viharjelzés pedig a viharos (60 km/h-t meghaladó) szélre figyelmeztet. A jelzések a szélerősödést megelőzően félmásfél órás időelőnnyel kerülnek kiadásra.

A Balatont és Velencei-tavat érintő időjárási információk folyamatosan frissülve szabadon hozzáférhetőek az OMSZ, a BM OKF valamint az RSOE honlapján. Az OMSZ közreműködik a Balatonnál lévő nagyszabású rendezvények időjárási biztosításában is.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×