eur:
405.29
usd:
357.29
bux:
92931.72
2025. április 28. hétfő Valéria
Parkoló autók Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Józsefvárosi rejtély: eltűnt 1441 autó

A kerület elsőként a fővárosban drasztikusan megemelte a lakossági parkolás éves, kedvezményes díját, érdekes hatást váltott ki.

Józsefváros a fővárosi kerületek közül elsőként emelte meg drasztikusan a lakossági parkolás éves díját: 0 forintról egyből legalább 18 ezer forintra ugrott az összeg. Míg tavaly még lakosonként két autót is lehetett regisztrálni, ráadásul teljesen ingyen, addig idén már csak lakásonként kettőt, és csak jelentősebb összegért – írja a Telex.

A kerület három parkolási zónára oszlik: idén a legbelső, A jelű zónában éves szinten 30 ezer forintot kell fizetni az első autó után, a második után pedig 72 ezer forint az éves díj. További autókra nincs kedvezmény, úgy kell fizetni utánuk a helyi parkolási tarifát, mintha más kerületből vagy településről érkeznének. A középső, B zónában az első autó éves díja 24 ezer forint a helyi lakosoknak, a másodiké 60 ezer forint, míg a legkülső, C zónában 18 ezer és 48 ezer forint.

Elsősorban a második autókra kért hozzájárulások száma csökkent drasztikusan: a 2022-es 1592-ről mindössze 188-ra: 1441 autó vélhetően eltűnt az utcákról. Az önkormányzat nem tudja, mi lett ezekkel az autókkal, hogyan oldották meg a parkolást a tulajdonosok. Azt sem lehet tudni, hogy a kerület melyik részén mondták vissza leginkább a hozzájárulásokat, mert a jelenlegi zónarendszert csak tavaly nyáron alakították ki.

A díj bevezetésével az önkormányzat egyfelől csökkenteni szerette volna a parkolóhelyek zsúfoltságát, ugyanis több évben is előfordult, hogy a kiadott ingyenes lakossági engedélyek száma meghaladta az összes kerületi parkolóhely (12 014 darab) számát, másfelől bevételhez akartak jutni.

A lakossági parkolási kedvezmény mértékének a megváltoztatását a helyileg ellenzékben levő Fidesz-frakció egyszerűen a családok megsarcolásának tartja.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: bővítenek az európai fegyvergyárak, de közben nagyon óvatosak

Szakértő: bővítenek az európai fegyvergyárak, de közben nagyon óvatosak

Az európai országok GDP-arányos védelmi kiadásainak egy-másfél százalékos emelése akár ugyanekkora GDP-növekedést is hozhatna Európának – mondta az InfoRádió GeoTrendek című műsorában az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője. Nagy Dávid ugyanakkor rámutatott: a növekedéshez a kontinens hadiipari cégeinél kell elkölteni a plusz forrást, ám kérdéses, hogy ezek győznék-e a megrendeléseket kapacitással.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Nagyobb pofont is kaphatnak a KÁT-os naperőmű-tulajdonosok, mint az inflációkövetés kivezetése

Nagyobb pofont is kaphatnak a KÁT-os naperőmű-tulajdonosok, mint az inflációkövetés kivezetése

Szakértők szerint öt éves távon kumuláltan akár 15-20%-kal is ronthatja a KÁT-rendszerbe tartozó, összesen 3100 MW beépített teljesítőképességű erőművek bevételeinek alakulását a kötelező átvételi tarifa előző évi inflációhoz való indexálásának felfüggesztése. A naperőművek üzemeltetésével foglalkozó Sole Nostrum Zrt. vezérigazgatója, Reitmann Balázs szerint az inflációkövetés felfüggesztése nem jó hír a befektetőknek, azonban fontos hangsúlyozni, hogy nem érdemes a megfelelő karbantartáson spórolni – ellensúlyozandó a kieső forrásokat – mert az hamar visszaüthet: a modulok tisztítása például apróságnak tűnhet, pedig 5–15%-os teljesítménycsökkenést is okozhat, ráadásul a több mint 370 naperőművet üzemeltető cégnél ennél sokkal súlyosabb mulasztásokkal is találkoznak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×