Hétfő este óta ismét teljes szélességében szabad a forgalom az M1-esen Győr irányába – kezdte a Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Elmondása szerint munkatársai a az elmúlt nap során mintegy 250 négyzetméteren marták fel a megégett, sérült útburkolatot – mindhárom, tehát a külső és belső, illetve leállósáv esetében –, majd új aszfalttal pótolták.
Az érintett szakaszon található, két oldalt elválasztó szalagkorlát mintegy 160 méteren sérült, amit már vasárnap délelőtt cserélték az MKIF szakemberei. „Kollégáim megfeszített erővel, 53 óra alatt teljesen rendbe tették a baleset helyszínét az M1-esen” – foglalta össze Szimicsku László.
Több sajtóorgánum foglalkozott azzal, hogy a szombati baleset elkerülhető lett volna. Azzal kapcsolatban, hogy milyen tájékoztatás kaptak az autósok, mielőtt bekövetkezett a tragédia, a kommunikációs igazgató közölte: elindult a nyomozás az ügyben, a vizsgálat végéig a baleset körülményeiről és a balesetről nem ezért egyelőre nyilatkoznak.
Általánosságban az mondható el, hogy a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő által kezelt autópályákon több száz, úgynevezett változtatható jelzésképű (digitális) tábla van kihelyezve, amiken tudatosan csak akkor szerepeltetnek információkat, amikor valamiről tájékoztatni, vagy valamivel kapcsolatban figyelmeztetni szeretnék az utazókat – magyarázta Szimicsku László.
Mint kiemelte: szombaton a változtatható jelzésképű táblákon is jelezték az aktuális információkat, és
egész délelőtt kint volt az erős oldalszélre, a tömegbaleset előtt két és fél órával pedig a korlátozott látási viszonyokra figyelmeztető jelzés.
Abban a kérdésben, hogy az autósok nem voltak kellően figyelmesek, a nyomozóhatóság és a vizsgálat fogja eldönteni. Mindazonáltal a forgalomfigyelő kamerák felvételei alapján, illetve az elmúlt időszak tapasztalatai szerint általánosságban – tehát nem a konkrét eset kapcsán – az látható, hogy rengeteg a ráfutásos baleset, amikor a sofőrök nem a közlekedési és látási viszonyoknak megfelelően választják meg a követési távolságot és sebességet, amit egyébként a KRESZ is hangsúlyoz – jegyezte meg.
Kiemelte: a követési távolságot nem méterben, hanem időben kell mérni. Az ideális távolság legalább 2 másodperc, hogy legyen idő és tér reagálni ha bármi váratlan történik. Az MKIF arra kér mindenkit, hogy aki balesetet szenved,
- vegyen fel láthatósági mellényt,
- mielőbb hagyja el járművét a legnagyobb elővigyázatosság mellett, és
- a szalagkorláton kívülről kérjen segítséget.