Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója beszél a mind a negyven KISS emeletes motorvonat forgalomba állása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a Nyugati pályaudvaron 2023. február 25-én. Mögötte Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója (b).
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Lázár János miniszteri biztosa is lett a MÁV új vezérigazgatója

A miniszteri biztosi kinevezés másfél évre szól.

A Magyar Közlönyben szúrta ki a HVG.hu, hogy Mosóczi László, a MÁV-Start új vezérigazgatója, volt államtitkár Lázár János közlekedési miniszter biztosaként (is) folytatja pályafutását, a járműgyártás koordinálásáért felel majd ekként.

A határozat szerint feladata lesz, hogy "gondoskodjék a hazai kötöttpályás közlekedés színvonalas lebonyolítását biztosító járműfejlesztési koncepció összeállításáról, részt vegyen az ezzel összefüggő kormányzati egyeztetésekben, és működjék közre a szakmai anyagok és jogszabályok előkészítésében".

Mosóczi László fizetése is nyilvános, havi egymillió forintot kap a főállású fizetés mellé, de egyéb juttatásokat és "személyzetet" nem. A szakember tavaly májusig az ITM államtitkáraként felelt a közlekedéspolitikáért. Előzőleg - mint a cikk kitér rá - a vasúti szektorban állami vállalatok vezetőjeként tevékenykedett, de a NIF-ben is volt vezető beosztásban.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×