A vg.hu vette észre, hogy friss kormányhatározat jelent meg a Magyar Közlönyben az „51 db CAF villamos beszerzése Budapest részére” megnevezésű projekt támogatásáról.
Ennek értelmében a kormány a területfejlesztési miniszternek adta feladatul, hogy gondoskodjon támogatási szerződés megkötéséről, ennek határideje március 18. Navracsics Tibor dolga az is, hogy lehetővé tegye a többletkötelezettség-vállalásnak a 2021–2027 közötti európai uniós források terhére történő haladéktalan átforgatását, és ő felel már teljesített kifizetések elszámolásáért.
- A projekt 54,148 milliárd forint összegű finanszírozása az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) terhére történhet meg.
- A döntés szerint meghatározottnál magasabb összegben, maximum 2178,739 milliárd forint értékben kerülhet sor kötelezettségvállalásra az IKOP Kohéziós Alapban.
Karácsony Gergely főpolgármester arról írt a közösségi oldalán, hogy olyan alacsony padlós, légkondicionált, korszerű CAF villamosok érkeznek Budapestre, amiket már jól ismerhetnek a közlekedők. Szerinte ezekről bűn lett volna lemondani, mivel rendkívül kedvező konstrukcióról van szó. „Köszönjük az Európai Unió támogatását és a kormány partnerségét! Végre van valami, aminek közösen örülhetünk” – fogalmazott.
Vitézy Dávid – aki annak idején a BKK vezérigazgatójaként aláírta a vonatkozó szerződést a spanyol gyártóval – ugyancsak bejegyzésben kommentálta a fejleményeket. A volt közlekedési államtitkár szerint nagyon fontos és jó hírről van szó, hiszen a közzétett kormánydöntés értelmében a 2014-ben kötött villamosbeszerzési szerződés utolsó, 51 darabos opcióját is lehívhatja a BKK uniós és kormányzati finanszírozásban.
Egészen pontosan 46 darab normál és 5 darab, az 1-es vonaláról ismert 56 méter hosszú villamost kaphat a már közlekedő alacsonypadlós villamosok mellé Budapest.
Szerinte a CAF-beszerzés az elmúlt 35 év legnagyobb villamosbeszerzése a fővárosban.
„Hosszas tendereztetés után a BKK vezetőjeként még 2014-ben írtam alá a szerződést a spanyol CAF-fal, a világ egyik vezető járműgyártójával, és rendeltünk első körben 47 darab villamost Budapest számára, amelyek azóta is járnak többek között az 1-es, a 3-as és a Budai Fonódó (17, 19) vonalain. Az utasok elégedettek a járművekkel, az alacsonypadlós és klimatizált villamosok jelentősen javították a közösségi közlekedés versenyképességét” – emlékeztetett Vitézy Dávid.