"Létezne megoldás, de sajnos hiányzik a kompromisszumkészség. Ezért ezen a helyzeten a nyilvános kommunikációval lehetne átlendülni" – vélekedett Gloviczki Zoltán. Szerinte nem is annyira a fizetésemelés, hanem a kommunikáció hiánya vezetett oda, hogy ennyire eldurvult a helyzet.
Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora úgy látja, hogy most már a szó konkrét és tágabb értelmében a tömegkommunikáció az a fórum, ahol beszélni, beszélgetni, üzeneteket megformálni lehet. Legfőképpen azért, mert
a két frontvonalban mozgó szakszervezet nem biztos, hogy valamennyi pedagógust képviselni tudja.
Vagyis egyáltalán nem biztos, ha ezzel a két érdekvédelmi szervezettel sikerülne a kormányzatnak megállapodni, az azt jelentené, hogy minden egyes pedagógussal meg tudott egyezni. Ezért lenne előbbre vivő a nyilvános kommunikáció – hangsúlyozta Gloviczki Zoltán.
A Magyar Rektori Konferencia Pedagógusképzési Bizottságának elnöke azt is hangsúlyozta, hogy most a kormányzat részéről kellene válaszokat adni, mert a pedagógusok oldalán megfogalmazott kérdések viszonylag azonosak. Ezekre kellene a másik oldalnak nyilvános kommunikációval válaszolnia.
Gloviczki Zoltán ugyanakkor
azt is fontosnak tartotta, hogy a pedagógusok bérét mielőbb megemeljék.
Enélkül ugyanis nincs esély a rendezésre. Az eddigi egyetlen oktatáspolitikai lépés az volt a kormányzat részéről, hogy bevezették az iskolán belüli minősítést és az ehhez köthető fizetésrendezést. Csakhogy ez rendkívül negatív fogadtatásra lelt. Ennek pedig a kommunikáció hiánya a legfőbb oka – mondta az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora, majd hozzátette: az nem kommunikáció, hogy bevezetünk valamit.