Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök (j) fogadja Mevlüt Cavusoglu török külügyminisztert a Karmelita kolostorban 2023. január 31-én.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher

Orbán Viktor tárgyalt - tovább erősödnek a magyar-török kapcsolatok

A miniszterelnök a Karmelita kolostorban fogadta Mevlüt Cavusoglu török külügyminisztert, aki magyar kollégája, Szijjártó Péter meghívására érkezett Budapestre.

A megbeszélésen Magyarország és Törökország kétoldalú kapcsolatainak további megerősítéséről egyeztek meg. Orbán Viktor elmondta: Magyarország elkötelezett a gazdasági kapcsolatok fejlesztése mellett, és mindent megtesz annak érdekében, hogy sikerüljön elérni a 6 milliárd dolláros magyar-török kereskedelmi forgalmat - közölte Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.

A magyar kormányfő szerint Európa nem lehet stabil és biztonságos Törökország stabilitása és biztonsága nélkül. Éppen ezért az Európai Uniónak támogatnia kell Törökországot a migrációs kihívások kezelése során - szögezte le.

Orbán Viktor és Mevlüt Cavusoglu egyetértett abban, hogy a nemzetközi közösségnek az orosz-ukrán háború mielőbbi, békés lezárásáért kellene erőfeszítéseket tennie.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×