Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: Mohai Balázs

Hableány-per: a Viking egyik matróza beszélt a tragédia részleteiről

Szakértők és tanúk meghallgatásával folytatódott hétfő reggel a halálos áldozatokkal járó dunai hajóbaleset tárgyalása.

A Hableány tragédiájának egy, a bíróság előtt névtelenséget kérő tanúja, a balesetet okozó hajó munkatársa azt mondta, lent volt a hajótestben, amikor a hullámok furcsa mozgásából érezte, hogy valami baj történt – számolt be a Blikk.

A tanú elmondása szerint, amikor felrohant, már nem látta a süllyedő kisebb hajót, csak a vízen sodródó embereket: ekkor egy utassal együtt mentőmellényt dobtak a vízbe, majd mentőcsónakokat engedtek le a vízre. A rádiózással probléma volt, így nem tudtak kommunikálni – jegyezte meg. A férfi azt is közölte, hogy mielőtt a fedélzetről a hajótestbe lement, látott egy kishajót, amiről vakuk villantak – írja a bulvárlap.

A tanú, aki akkor még csak egy éve dolgozott matrózként, azt mondta, két perc alatt le tudták tenni a vízre a mentőcsónakokat, ami bravúr, mert ez általában 10 percet vesz igénybe. Szerinte a Viking matrózai, akik mindent megtettek, egy élő és két halott utast húztak ki a vízből.

A tanú szerint a kapitány nem tudott angolul, csak németül, így nem tudott kommunikálni.

Ezért adhatta át a balesetnél a parancsnokságot a másodkapitánynak. A tanú azt mondta, a kapitány zaklatott állapotban volt a baleset után: mindezt abból gondolja, hogy a idegesen járkált fel és alá.

A Blikk cikke szerint a bíróság már most kitűzött új tárgyalási napokat, március 10-re, április 28-rá és májusra is: 19-én lesznek a perbeszédek, 24-én pedig nagy valószínűséggel ítéletet hozhat a bíróság.

Budapest, 2022. április 7.
A Hableány-emlékmű a Margit híd pesti hídfőjénél. A Hableány sétahajó 2019. május 29-én süllyedt el Budapesten, a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A Hableányon 35-en utaztak, 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. Hét turistát sikerült kimenteni, 27 áldozat holttestét megtalálták, egy dél-koreai utast továbbra is eltűntként tartanak nyilván.
MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor
Budapest, 2022. április 7. A Hableány-emlékmű a Margit híd pesti hídfőjénél. MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor

Emlékezetes, a Viking Sigyn szállodahajó 2019. május 29-én Budapesten, a Margit híd közelében ütközött neki a Hableány sétahajónak, és azt maga alá gyűrte. A hajó elsüllyedt. A sétahajón 35-en voltak: 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. Hét turistát sikerült kimenteni a Dunából, 27 áldozat holttestét megtalálták, egy dél-koreai utast azóta is eltűntként tartanak nyilván.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×