Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Facebook/Tesla

Csúcson a luxusautók vásárlása Magyarországon

Újonnan és használtan is emelkedik a vásárlásuk az évek óta zsugorodó, gyártási és szállítási nehézségekkel küzdő piacon.

Sosem látott magasságba emelkedett az új Mercedesek vásárlása Magyarországon 2022-ben. Rekordot döntött a sorban második BMW-k értékesítése is, ahogyan a Teslától a Porschén át az Aston Martinig soha nem adtak el még ennyit számos drága prémium márkás – és még borsosabb árú – luxusautóból tavaly – írja a vezess.hu.

Eközben az új személyautók forgalomba helyezése 8,5 százalékkal csökkent 2022-ben itthon ahhoz a 2021-hez képest is, amely szintén gyengébb év volt az egy esztendővel korábbinál. Tavaly hat prémium márka helyezett forgalomba ötszáznál több új személyautót, közülük öt brand forgalmazója volt képes növelni a számait a végtelenül zűrös 2022-ben, amikor rengeteg modellt még csak meg sem lehetett rendelni idehaza. Ráadásul a logisztika globális láncai is elszakadoztak szerte a világban, és a háború miatt leállt számos fontos iparági beszállító gyáregység.

Mindezek közepette

a Mercedes még tovább tudta emelni az eladásait,

5752 autót helyezett forgalomba, ezzel stabilan tartja első helyét a szegmensben. A BMW-nél (4785) és az Audi-nál (2863) is jóval nagyobb mértékben növelték a forgalomba helyezéseket értékesítését. Még a Japánban készülő Lexus is rekordot ünnepelt, bár csak 753 autót tudták forgalomba helyezni tavaly, közben 1239 személyautó megrendelésre kötöttek szerződést az ügyfeleikkel tavaly.

Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója a jelenség magyarázataként azt mondta, a válságok kevésbé érintik a prémium autókat vásárló ügyfeleket. Hozzátette: a tavalyi kiszállításokban az egy évvel korábbi megrendelések is szerepelnek. "Konszernen belül

az Audi márka a prémium besorolásának és kimagasló presztízsének köszönhetően kiemelt pozíciót tölt be a vállalat életében,

s ezért a hiányosságokat ennél a márkánál oldják meg leghamarabb" – mondta. Vagyis ha valaki sorban áll egy-egy Skoda, Volkswagen és Seat a chipért, azt az Audiba szerelik be a VW-konszernnél, mert drágább termék és több a haszon rajta.

Az évet igen erősen záró BMW-nél azt is meg tudták oldani, ha nem volt képes leszállítani a gyáruk a magyar ügyfelek által megrendelt konkrét autót. Mindig felajánlottak egy kicsit mást, így nem veszítettek vásárlót, aki pedig kapott új BMW-t a pénzéért. Állítólag a magyar vevők ebben rugalmasabbak a régió más országaiban élő tehetőseknél.

Használtan még több prémium márkás autót veszünk

Elmosódhatnak az árkülönbségek a használt autós piacon a kisebb és nagyobb presztízsű márkák termékei között, hiszen egy 5-6 éves és keveset futott, kiváló állapotú Skoda drágább is lehet a piacon a vele azonos életkorú, törés után egybe rakott, sokat futott BMW-nél.

Darabszámban a rekordot döntő újaknál is több prémium márkás modell érkezett az országba tavaly.

Itt is megfigyelhető a jelenség: összességében csökkent a szürke-import, ám ezzel szemben a jellemzően drágább autók behozatala növekedett.

Éppen fordított a németek közötti sorrend a dobogón (Audiból 7370, BMW-ből 6844, Mercedes-ből 6422 használt személyautót értékesítettek) de mindháromból darabra több jött be használtan, mint amennyit újonnan felrendszámoztak a csúnya hullámvasutazást bemutató forintárfolyam ellenére. A Tesla számai és növekedése a legkevésbé meglepő, globális trend a térnyerése a prémium szegmensben. Tőlük idén is jelentős szürke-importot várunk, pláne, amíg él a számos magyar kereskedő által kihasznált német villanyautó-vásárlási támogatás.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×