Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A tank in a street of Budapest during the revolt of the Hungarian people against the Soviet tyranny. Budapest, 21st November 1956 (Photo by Mario De Biasi\Mondadori via Getty Images)
Nyitókép: Mondadori Portfolio/Getty Images

98 éves korában meghalt egy magyar legenda

Meghalt Pákh Tibor. 98 éves volt. 1956-ban a forradalom oldalán harcolt, a kommunizmus esküdt ellensége volt.

Nem Kádár János, hanem Pákh Tibor népe vagyunk. Békésen, csendesen ment el - számolt be a hírről Mező Gábor újságíró Hálózat nevű blogján.

Pákh Tibor ’56-os szabadságharcos a második világháború végén bevonult katonának, majd 1945-től 1948 végéig oroszországi kényszermunkatáborokban hadifogoly volt. Hazatérte után tudta meg, hogy már előbb kuláknak nyilvánították, mert örökölte édesanyja birtokait. 1956-os tevékenysége miatt évekig volt politikai fogoly.

1971-ben „gyógyíthatatlan elmebetegnek” nyilvánították. Később embertelen gyógykezelésben részesítették, ezért hazai értelmiségiek és több nemzetközi szervezet tiltakozott, végül kiengedték, de útlevelét nem adták vissza. Utoljára 1988. október 23-án tartóztatták le ellenzéki megmozduláson való részvételért - írják a megemlékezésben.

A börtönben fordítóként dolgozott, egy zárkában másik két fordítóval, az egyik Göncz Árpád volt.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×