Az intermodalitás azt jelenteti, hogy a különböző fuvarozási módok között váltás van. A terminálon belül van szélesnyomtávú és normál nyomtávú vasútvonal, közúti fuvarozási csatlakozási lehetőség is, ezen szállítási ágazatok között is lehet váltani – mondta Tálosi János, az East-West Intermodális Logisztikai Zrt. vezérigazgatója.
A méreteit és kapacitását tekintve "Európa meghatározó létesítménye lesz, ami föltette Magyarországot újra a vasúti logisztika térképére". A tíz kilométer belső vasúthálózat 85 hektáros területen van, amiből 225 ezer négyzetméter burkolt felület.
Az infrastruktúrában privát 5G hálózat is van, amelyet szárazföldi terminálon még a világon nem használtak.
Ez hatékonyságot, a belső kommunikáció zártságát, adatbiztonságot és "rendkívül nagy műveleti hatékonyságot" jelent.
A vezérigazgató kifejtette: a terminál daruiban nincsenek kezelőfülkék, ezért a humán erőforrás biztonsága minden eddiginél nagyobb. A kapacitását és területét tekintve a legnagyobb, európai összehasonlításban ilyen területű méretű és kapacitású terminál nincs. Mint mondta, ez a keleti-nyugati határnak olyan kapuja, ahol nyomtávváltásra van lehetőség a vasúti áruforgalomban. Az infrastruktúra technikai színvonala és belső kialakítása olyan kiszolgálást biztosít a partnereknek, amit "jelenleg egyetlen létező Európai határterminál sem tud".
A terminál rekordidő alatt, több mint negyvenmilliárd forintos magánberuházásból épült meg. Tálosi János szerint a "rekordidő" azt jelenti, hogy az első földmunkák elindításától számított 14 hónap alatt technikailag működőképes állapotú lett. Az európai építési átlag idő 3-5 év, Magyarországon 4-7 év közöttire tehető.
A beépített daruk kapacitása elméletileg évente egymillió húsz láb hosszúságú fém konténer (TEU). A kapacitás a vasúti kiszolgáló infrastruktúra függvényében változik, de jelenleg is 300-500 ezer évi TEU mennyiséget képes átrakni.
A terminál a háborús helyzet miatt nemcsak konténerekre, hanem más termékek szállítására is alkalmassá tehető: jelentős mennyiségű gabona- és folyékonyélelmiszer-átrakodó kapacitást építenek ki még idén, hogy támogassák az ukrán–európai élelmiszerexportot. Tálosi János szerint
Az ukrán élelmiszerexport legnagyobb vasúti központja lehet.
A terminálon 83 alkalmazott dolgozik, a tervezett létszám 120-130 fő, de a megépült raktárat és a környező ipari parkot is fel kell tölteni dolgozókkal. A vezérigazgató szerint így még mintegy 3-400 fő alkalmazása válik lehetővé a térségben.