Infostart.hu
eur:
388.77
usd:
330.13
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Összeroncsolódott személyautó és vonat mellett dolgoznak rendőrök és tűzoltók Kunfehértó közelében 2022. szeptember 5-én. A motorvonat és az autó összeütközött egy sorompó nélküli, andráskereszttel megjelölt vasúti átjáróban. Az elsődleges információk szerint a földúton haladó autó sofőrje és négy utasa a helyszínen meghalt. A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság később közölte, hogy az autóban heten utaztak, és az ütközést senki nem élte túl.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Eddig másfélszer többen haltak meg a vasúti átjárókban, mint tavaly egész évben

Hét ember halt meg hétfő kora reggel Kunfehértó térségében, amikor egy Opel Corsa és egy motorvonat ütközött egy vasúti átjáróban.

A baleset körülményeiről a MÁV szóvivőjét kérdeztük, aki elmondta, hogy a tragédia reggel 6 óra 42 perckor történt Kunfehértó közelében. Az 5 óra 10 perckor induló, Kecskemétről Bajára tartó interrégiós vonat egy személygépkocsival ütközött egy vasúti átjáróban. Biber Anett elmondta, hogy az átjárót csak andráskereszttel jelezték, mással nem volt biztosítva. Kiemelte ugyanakkor: ilyen átjárókban minden esetben meg kell győződni arról, mielőtt a síre hajtanánk, hogy nem közlekedik egyik irányból sem vonat.

Azt is elmondta, hogy az eddigi vizsgálatok alapján a mozdonyvezető minden utasításnak megfelelően végezte a munkáját, betartva a vasútvonalra és a vonatra engedélyezett sebességet. Amint észlelte, hogy egy autó hajtott elé az átjáróba, hangjelzést adott le, valamint gyorsfékezett. A szerelvény fékútja ennek ellenére körülbelül 250 méter volt, és teljesen maga alá gyűrte a Corsát, és a benne ülő hét ember halálát okozta.

Biber Anett felidézte, hogy idén már az újév is hasonló tragédiával indult: Tapolcán négyen veszítették életüket, egy ember pedig életveszélyesen megsérült, miután az autójuk vonattal ütközött. Áprilisban pedig Mindszenten történt vasúti útátjárós baleset: itt öten haltak meg, amikor egy kisteherautó hajtott a vonat elé – a piros jelzés ellenére. Az ütközés erejétől a vonat is kisiklott és az oldalára borult, így annak utasai közül is többen megsérültek. A szóvivő megjegyezte, a hétfői balesetben szerencsére az utasok közül senki nem sérült meg, egyedül a mozdonyvezető szorult kórházi ellátásra.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, április közepén a MÁV figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt is indított a balesetek visszaszorítása érdekében. Biber Anett szavai szerint bár csak nagyon szerény mértékű, de mégis javuló tendencia tapasztalható az év eleje óta, de ettől még mindig nagyon „szomorú” az idei év.

A hétfői volt ugyanis a 71. vasúti közúti átjárós baleset 2022-ben, míg tavaly összesen 86 volt. Ami még inkább lesújtó – folytatta a MÁV munkatársa –, hogy 2021-ben 18-an, az idén meg már most 29-en veszítették az életüket ilyen balesetekben, holott ezek mindegyike elkerülhető lenne a Kresz-szabályok betartásával és nagyobb odafigyeléssel.

A Mávinform tájékoztatása szerint Kunfehértó közelében közben befejezték a baleseti helyszínelést. Kiskunhalas és Kunfehértó között újraindult a vonatforgalom, már nem kell pótlóbuszra átszállni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×