Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
forrás: Paks2.hu
Nyitókép: Paks2.hu

Aszódi Attila: kezdődhet az építkezés, de legalább nyolc év, mire kész lesz Paks 2

A létesítési engedélyt kiadásával az Országos Atomenergia Hivatal arról nyilatkozott, hogy a létesítmény az összes műszaki megoldásával teljesíteni tudja a magyarországi hatósági követelményeket – mondta a BME Természettudományi Karának dékánja.

Néhány létesítményszintű engedély van csak, ilyen például a meglevők közül a környezetvédelmi vagy telephelyengedély, és ennek a létesítési engedélynek a hiánya akadályozta eddig a projekt folytatását – mondta Aszódi Attila, a BME Természettudományi Karának dékánja.

"A létesítési engedélyt kiadásával tulajdonképpen az Országos Atomenergia Hivatal arról nyilatkozott, hogy a létesítmény az összes műszaki megoldásával teljesíteni tudja a magyarországi hatósági követelményeket, a projekt haladhat tovább" – mondta a nukleáris szakértő. Arra is felhívta a figyelmet, hogy még több engedélyre lesz még szükség a különböző építési, beszerzési, gyártási és összeszerelési engedélyekre, de az erőmű koncepcióját elfogadta hatóság, így megvalósítható lesz a telephelyen biztonságosan a követelményeknek megfelelően.

A építkezés továbbhaladásához még szükségesek a további részengedélyek, de "a munka itt fel tud gyorsulni", és akár már a következő hónapokban elindulhatnak olyan munkálatok, mint a munkagödör előkészítése, majd a tényleges betonozási munkálatok is. Megjegyezte: ehhez még időre lesz szükség, akár több mint egy évnek is el kell telnie az érdemi nagy építkezésig.

"Rengeteg munka van a talajjal és a talajelőkészítéssel, és ezt a munkát el tudják kezdeni a szakemberek" – mondta a paksi atomerőmű volt kormánybiztosa.

Aszódi Attila szerint

a beruházás legalább nyolc év múlva fejeződik be,

de akár több időbe is telhet. Miután ez egy óriási létesítmény, nagyjából egymillió köbméter betont is be kell építeni. Ez nagy földmunkával, nagy épületekkel és komplex technológiával jár. Így optimális ütemezéssel is a 2030-as évek első felében fog tudni ténylegesen villamos energiát termelni a Paks 2 két új blokkja – jegyezte meg Aszódi Attila.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×