eur:
413.95
usd:
396.77
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Tehervonat érkezik a röszkei vasútállomás közelében lévő rakodóterületre 2022. augusztus 1-jén. Harmincéves szünet után újraindult a teherforgalom a Szeged-Röszke vasútvonalon, az első szerelvény ezen a napon este haladt át Szerbia, és onnan a pireuszi kikötő, majd Kína felé a felújított szakaszon.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Tőlünk már vonat is mehet Kínába

Harmincéves szünet után újraindult a teherforgalom a Szeged-Röszke vasútvonalon. Az első szerelvény hétfőn este haladt át Szerbia, és onnan a pireuszi kikötő, majd Kína felé a felújított szakaszon.

A Szeged-Röszke vasútvonalat több mint 40 milliárd forintból újították fel. A helyszínen Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára arról beszélt: a teherszállítás újraindítása Szeged és Röszke között lehetővé tette, hogy teljes egészében elkezdődjön a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának rekonstrukciója.

A Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozása mögött meghúzódó stratégiai célkitűzés létező és egyre növekvő igényre ad választ:

versenyképesebbé teszi a leginkább környezetbarát szállítási módot,

a vasutat Kína és tágabb értelemben Ázsia, illetve Törökország felől a balkáni útvonalakon Európa magterületeire - hangsúlyozta az államtitkár.

A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése egyaránt megoldást jelent a végig szárazföldi - Törökországon keresztüli -, illetve a vízi és vasúti kombinált szállítási igényekre. Így Ázsia felől a legfontosabb vasúti szállítási útvonalak Magyarországon keresztül vezetnek majd, ami óriási gazdaságfejlesztési potenciált nyit meg.

A megújult röszkei vonal a szerb oldalon megvalósult beruházással együtt újra összeköti egymással Szegedet és Szabadkát korszerű vasúti pályán.

A fejlesztés a magyar oldalon folytatódik,

a szakasz felújításának - a többi között a felsővezetéknek - jövő őszre kell befejeződnie, a személyszállítás akkor indulhat el - mondta Vitézy Dávid.

Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a Rail Cargo Hungaria Zrt. húsz vasúti kocsiból álló tehervonata hét év után az első szerelvény, amely áthalad a Szeged-Röszke vonalon. Az 1863-ban épült vonalon 2015-ben szűnt meg a menetrend szerinti közlekedés.

Röszke, 2022. augusztus 1.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai dolgoznak egy tehervonat ellenőrzésénél a röszkei vasútállomás közelében lévő rakodóterületen 2022. augusztus 1-jén. Harmincéves szünet után újraindult a teherforgalom a Szeged-Röszke vasútvonalon, az első szerelvény ezen a napon este haladt át Szerbia, és onnan a pireuszi kikötő, majd Kína felé a felújított szakaszon.
MTI/Rosta Tibor
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai dolgoznak egy tehervonat ellenőrzésénél a röszkei vasútállomás közelében lévő rakodóterületen 2022. augusztus 1-jén. MTI/Rosta Tibor

Kiemelte: a vasút reneszánszát éli, az Európai Unió 2050-re célul tűzte ki, hogy a rövid- és középtávú árufuvarozásban és személyszállításban 50 százalékkal kell növelni a vasúti, illetve a vízi közlekedés arányát, és ezzel 60 százalékkal mérsékelni a károsanyag-kibocsátást.

A korábbi évekhez képest Budapest és Belgrád között már jelenleg is növekedett az árufuvarozási igény, amely a beruházás elkészültével tud igazán kibontakozni - közölte az elnök-vezérigazgató.

Pafféri Zoltán szerint szimbolikus, hogy az első vonat a felújított röszkei vonalon Kína felé halad át, bizonyítva, hogy az európai vállalkozásoknak van visszáruja.

A MÁV Zrt.

augusztus 1-jétől 18 óra és reggel 8 óra között naponta legfeljebb tíz vasúti szerelvénynek tudja biztosítani a határátlépést.

Az elnök-vezérigazgató egyúttal arra kérte a Szeged-Röszke vonal mentén közlekedőket, hogy ne rutinból vezessenek, a vasúti átjárókat különös körültekintéssel közelítsék meg. A beruházás részeként a vonal 13 vasúti átjáróját is korszerűsítik, azok fény-, vagy fény- és félsorompót kapnak, és felújítják a keresztező utakat is.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×