Infostart.hu
eur:
388.66
usd:
330.04
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Mintegy kétszáz vadonatúj Mol Bubi biciklit használhatnak mostantól a budapestiek

Emellett a Budapesti Közlekedési Központ idén további hetvenöt helyszínen épít ki kerékpárállomást, és a Podmaniczky téri gyűjtőállomást is hamarosan újra elérhetővé teszi.

Jelentősen növekszik a közösségi kerékpárok száma a fővárosban – írja a BKK közleményében. A MOL Bubi bicikliket gyártó Csepel Zrt. az elmúlt időszakban teljes kapacitással dolgozott: 190 új kerékpárt helyez forgalomba. A járművek közül több tucat már a gyűjtőállomásokon van, a többi biciklit pedig a következő napokban helyezik ki.

A közlemény szerint a bővítésekre azért volt nagy szükség, mert a közbringa-szolgáltatás a tavalyi megújulása óta hatalmas népszerűségnek örvendett a fővárosban. A Mol Bubi egymás után döntötte meg a rekordokat, májusban elérte a 2 milliós utazásszámot, azóta pedig már átlépte a 2,5 milliót is. Az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban ment 13 ezer fölé a napi utazásszám, sőt májusban és júniusban voltak olyan napok, amikor 14 ezernél is többször használták a kerékpárokat, ami abszolút rekordnak számít.

A biciklik tárolásánál eddig többször problémát jelentett, hogy a szétszórva hagyott járművek hiányoztak a rendszerből, ami felhasználói, üzemeltetési, és városképi szempontból is gondot okozott. A BKK közleményében leírta: azért, hogy a közlekedők kizárólag a kijelölt gyűjtőállomásokon rakják le a kerékpárokat, a rendszer push üzenetben és e-mailben is figyelmezteti a felhasználókat. Amennyiben a közlekedők a gyűjtőállomáson kívül hagyják a kerékpárt, 5000 forint elszállítási díjat kell fizetni, melynek célja a helytelen használat megelőzése.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×