Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Járművek haladnak az M3-as autópálya kisbagi pihenőhelyének közelében 2015. február 26-án.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Drága a külföldi autópályadíj, de nem éri meg kikerülni a sztrádát – körkép

A környező országokban drágább az autópályák használata, mint Magyarországon, ám a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese szerint a mellékutak használatával sem tudnak spórolni az autósok.

A pár óra alatt elérhető úti célok a népszerűek az autóval nyaralni indulók körében: nem meglepő módon a horvát tengerpart, Szlovénia, valamint az osztrák kirándulóhelyek, akár az Alpok is, mondta el Sipka Gábor, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese az InfoRádióban.

"A görög tengerpartra ma már inkább repülővel utaznak a magyarok, illetve ősszel mennek sűrűbben Szlovákia és Csehország felé" - számolt be az Autóklub tapasztalta utazási szokásokról.

Az utazóknak jóval magasabb autópályadíjra kel számítaniuk a szomszédos országokban, mint amilyeneket itthon megszokhattak.

"Horvátországban és Olaszországban kapus fizetési rendszer van, úgyhogy ott az összköltség attól függ, hogy milyen messzire megyünk, de a költség mindenképp nagyobb a magyar időszakos áraknál. Szlovéniában hétnapos, havi és éves megoldások vannak. Mivel gyakran nyolc nap egy nyaralás, a havi éri meg jobban, de ennek az ára magasabb, mint a magyar tíznapos matricáé: Szlovéniában a havi 12 ezer forint, a magyar tíznapos pedig 3820 forint" - mondta el.

Vannak más rendszerek is: Ausztriában például tíznapos, kéthavi és éves matricák léteznek, a tíznapos a magyarral nagyjából egy szinten van. Napijegy még sehol sincs annak ellenére, hogy szó már volt róla.

Itthon év közben nem módosítják az autópályadíjat, viszont Horvátországban előfordult már, hogy év közben is belenyúltak, így a jelenlegi árak akár változhatnak is.

A drágább autópályadíjak mellett sem érdemes ugyanakkor alsóbbrendű utakat választani külföldön Sipka Gábor szerint.

"Ezzel összességében ugyanannyi lesz a végszámla, hiszen az autópályán kevesebb idő alatt messzebbre jutunk, végeredményben amit nyerünk az autópályadíjakon, azt elvesztjük a kerülőutakon a megállókkal és a plusz fogyasztással. A tengerparti látványutakon viszont megéri autózni: nem a megtakarítás, hanem a környezet és a látvány miatt" - tette hozzá.

Indulás előtt nézessük át az autót!

A főtitkárhelyetteses ajánlja mindenkinek, aki hosszabb útba vág bele autóval, hogy azt megelőzően nézesse át a járművet szakszervizzel vagy az Autóklub egyik műszaki állomásán.

"Úgy induljon el egy kirándulásra vagy nyaralásra, hogy

biztonságban vissza is tudjon jönni,

és ne az autó javításával töltse az időt, hanem a nyaralással" - fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×