eur:
385.93
usd:
355.5
bux:
0
2024. május 21. kedd Konstantin
Pumping equipment gas at gas station. Close up of a hand holding fuel nozzle
Nyitókép: Jung Getty/Getty Images

Ne feledje, forgalmi nélkül nincs olcsóbb tankolás!

Immár kétféle ártípussal lehet találkozni a benzinkutakon: a hatósági és a benzinárstop nélküli árak is kint vannak. A magyar rendszámú autók alacsonyabb áron tankolhatnak, de a kasszánál a forgalmi engedéllyel kell igazolni a jogosultságot.

A Metropol cikke szerint még mindig sokan felejtik el bevinni a forgalmi engedélyt a benzinkutak kasszáihoz. Pedig csak így tankolhatunk olcsóbban, ha magyar rendszámú az autónk.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki Kormányinfón jelentette be, hogy május 27-től csak magyar rendszámú autók tankolhatnak a magyarországi benzinkutakon rezsicsökkentett árú üzemanyagot. A tárcavezető elmondta: „Európában Magyarországon lehet a legkedvezőbb áron tankolni, emiatt különösen a határok mentén olyan benzinturizmus alakult ki, ami már az ellátást fenyegeti. Visszaélnek azzal, hogy Magyarország képes a 480 forintos árat fenntartani, miközben Európában 700-900 forintos árak vannak” – magyarázta.

A külföldiek továbbra is tankolhatnak, de piaci áron. A Holtankoljak.hu oldalán közzétett tarifák alapján a (június 1-jétől) 95-ös benzin benzinárstop nélküli ára 717,9 forint/liter, a gázolajé 729,9 forint/liter.

A gyakorlatban…

A Molnál a totemoszlopokon továbbra is a 480 forintos, illetve hatósági árat tüntetik fel, a kútfejen viszont már a piaci ár szerepel. Ugyanakkor próbálják a lehető legegyértelműbb módon, több nyelven is kimatricázva felhívni a figyelmet arra, hogy a magyar rendszámú gépjárművek tulajdonosai a fizetéshez vigyék magukkal bemutatásra a forgalmit. „Amennyiben tehát igazolni tudja, hogy magyar forgalmi rendszámú gépjárművel érkezett, úgy a kasszánál érvényesítésre kerül az az árcsökkentő diszkont, ami érvényesíti a hatósági árat” – fogalmazott Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója megkeresésünkre.

6 millióra is büntethetik a szabálytalanul számlázó kutakat

Az automata benzinkutaknál okozza a legnagyobb problémát a kettős benzinár. A Blikk szerint újabb típusoknál a forgalmi engedélyen lévő vonalkód leolvasásával már magyar árra áll át a rendszer, ha azt központilag átprogramozták. Ha nem, akkor a magyar autós a számlával, forgalmijával, személyi irataival az automata kút üzemeltetőjénél személyesen kérheti vissza a különbözetet.

Egri Gábor, a benzinkutas szövetség vezetője pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a kutasoknak figyelniük kell, hiszen ahol szabálysértő módon az olcsóbb árat számolják el egy külföldinek, ott alkalmanként 6 millió forintos büntetésre számíthatnak.

Címlapról ajánljuk
Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Egy tehéntől kapta el a madárinfluenza vírusát egy tejtermelő az Amerikai Egyesült Államokban. A fertőzést idejében megállították, ezért a gazda megúszta egy szemgyulladással; még felső légúti tünetek sem alakultak ki nála. Ez az első bizonyított eset, hogy a H5N1 szarvasmarháról emberre terjedt át, emberről emberre viszont még mindig soha – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

A kínai elnök látogatása nem a magyar függetlenség feladásáról szól, hanem pont a magyar szuverenitás erősítését jelenti - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, majd aláhúzta: a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, tudatos stratégia szerint halad előre. Meglátása szerint az EU nem tudja eldönteni, hogyan viszonyuljon Kínához. A tárcavezető beszélt arról is, hogy Európa gazdag, de már gyenge, a korábbi gazdasági modell már nem érvényes az unióban, a régi képletet kidobták, de még nincs helyette új megoldóképlet és rémisztőnek nevezte, hogy a blokk katonailag értelmezhetetlen erőt képvisel. Az interjú során szóba került a Budapest-Belgrád vasútvonal, a V0 vasútvonal kínai megvalósítása, általánosságban a kínai tőke szerepe, Magyarország mint gazdasági kulcsállam, az autóúthálózat fejlesztése, valamint az orosz-ukrán háború következményei, a várható szimbolikus jelentőségű beruházások a szűk költségvetési keretek közepette. Jelezte azt is a miniszter, hogy 2025 nyarára kész lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes vasúti pályája. Annak a reményének adott hangot, hogy a háború után lennie kell európai-orosz energetikai együttműködésnek, és ebben Magyarország közvetítő lehet. Az interjúban Lázár János elismerte, hogy a legnagyobb magyar tulajdonú építőipari cégek megerősödésében nagy szerepet játszottak az állami beruházások, szerinte ez legitim mód volt, ugyanis stratégiai érdek a szektor magyar kézben tartása. Ezen a ponton azonban az állam és a piaci szereplők kapcsolata korszakváltáshoz érkezett elmondása szerint.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×