eur:
409.07
usd:
359.68
bux:
85826.79
2025. április 11. péntek Leó, Szaniszló
Nyitókép: police.hu

Nincs kegyelem a túlsúlyos gépszörnyeknek

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közúti ellenőrei tavaly 179 olyan járműszerelvényt tartóztattak fel, amelyek több járművet vonatva szabálytalanul haladtak a hazai közutakon. Ezek az úgynevezett horrorkaravánok közlekedésbiztonsági szempontból rendkívüli kockázatot jelentene.

A horrorkaravánok vezetői jellemzően Nyugat-Európában felvásárolt, gyakran üzemképtelen használt autókat juttatnak el a keleti célországokba úgy, hogy egyszerre több járművet szállítanak egymás mögé kapcsolt pótkocsikon – magyarázta az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára hozzátéve, hogy ezek az egymás mögé, vagy egymásra felpakolt, nem megfelelően rögzített járműszerelvények súlyosan veszélyeztetik a közlekedés biztonságát

Érsek István kiemelte: a tárca ellenőrzési tapasztalatai azt mutatják, hogy a közlekedésbiztonságot veszélyeztető, túlterhelt járművek közlekedéséből származó szabálytalanságok nem csak a nagyobb járműveknél történnek, gondolva itt például a kamionokra vagy az autóbuszokra, hanem a kisebb méretűeknél is. Ezek általában olyan személygépkocsik, melyek maguk mögött húznak valamilyen vontatmányt, amin használt járműveket szállítanak, ráadásul gyakorta kettő-hármat is. Sőt, olyanra is volt már példa, hogy az utánfutóra, illetve a pótkocsira felrakott járműnek a belsejében is volt egy másik jármű – jegyezte meg helyettes államtitkár.

Érsek István emlékeztetett, tavaly január végén lépett hatályba az az előírás, ami új járműkategóriákra terjesztette ki a szabálytalan vontatást végző, műszakilag nem megfelelő, túlsúlyos és túlméretes járműszerelvények ellenőrzésének és szankcionálásának lehetőségét. Így egy éve már akár 500 000 forintos közigazgatási bírság is kiszabható ezekre a szállítmányozókra. A politikus kiemelte: a túlsúlyos járműszerelvények komoly közlekedésbiztonsági veszélyt, illetve kockázatot hordoznak magukban, miután ezek esetében totálisan megváltozik az autó vezetéstechnikai jellemzője: más lesz a féktávolság, de akár a kanyarodás is. Ráadásul könnyebben is felborulnak, és könnyebben is beleszaladhatnak egy másik járműve. „Vannak sajnálatosan ilyen balesetek” – jegyezte meg.

2021 februárjától a rendőrség és a közlekedési hatóság a pénzbírság mellett vissza is tarthatja ezeket a járműveket, elveheti a rendszámokat és a forgalmi engedélyüket. A továbbhaladás kötelező feltétele a bírság megfizetésén túl a közlekedésbiztonságot veszélyeztető állapot megszüntetése – összegezte az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Szakértő: Zelenszkij megtanulta Putyintól, hogyan kell nemet mondani Trumpnak

Szakértő: Zelenszkij megtanulta Putyintól, hogyan kell nemet mondani Trumpnak

Az ukrán elnök az uniós csatlakozásra hivatkozva szabna új feltételeket a Washingtonnal tervezett szerződésben, de közben az idő sürgeti, mert új orosz offenzíva készül, és lassan kimerül az amerikai katonai segély – mondta az InfoRádióban Bendarzsevszkij Anton, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója, a posztszovjet térség szakértője.

Prőhle Gergely: a német koalíciós szerződésben ott kísért az elmúlt három év szelleme

Megszületett a megállapodás a német kormánykoalícióról. Prőhle Gergely korábbi berlini magyar nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója az InfoRádióban úgy vélekedett, a koalíciós szerződés 144 oldala nem csupán irányt jelöl ki a kátyúba ragadt Németország számára, hanem levonta a koalíciós kormányzás nehézségeiből fakadó tanulságokat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.11. péntek, 18:00
Kürti Gábor
a Magyar Kerékpárosklub elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×