Infostart.hu
eur:
399.41
usd:
342.03
bux:
99998.65
2025. július 11. péntek Lili, Nóra
Nyitókép: Pixabay

Tízezreket érint egy jelentős közlekedési változás

Komoly változások lesznek a Budapest és Kelebia közötti vasútvonalon, miután újabb üteméhez érkezik a Budapest-Belgrád viszonylat felújítása. Az utasok egyes szakaszokon pótlóbuszokkal utazhatnak februártól.

Újabb jelentős fázisához érkezett a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása azzal, hogy február 1-jétől egyes szakaszokon vágányzár mellett folytatódnak a munkák - közölte a MÁV-Csoport.

Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese kiemelte, hogy a kelebiai vonalon új menetrendre lehet számítani.

Budapestről

  • A Keleti pályaudvarról Délegyházára naponta minden állomáson és megállóhelyen megálló S25-ös jelzésű személyvonatok indulnak 4:34, 6:25-kor és 7:20-tól 23:20-ig óránként.
  • Munkanapokon 5:57-kor Z25-ös jelzésű zónázó vonat indul, amely Ferencváros és Pesterzsébet állomáson áll meg.
  • Munkanapokon 13:57-től 17:57-ig óránként G25-ös jelzésű sűrítő gyorsított vonatok indulnak, amelyek Soroksári út és Soroksár állomásokon nem állnak meg.

Budapest felé

  • Délegyházáról a Keleti pályaudvarra, naponta minden állomáson és megállóhelyen megálló S25-ös jelzésű személyvonatok indulnak 3:44, 4:42, 5:29-kor és 6:48-tól 21:48-ig óránként.
  • A munkanapi csúcsidőszakokban a Budapestre való eljutást segítik a 4:55-kor és 6:02-kor induló S25-ös vonatok.
  • Munkanapokon 7:15-kor és 16:15-től 18:15-ig óránként G25-ös jelzésű gyorsított vonatok indulnak, amelyek Soroksári út és Soroksár állomásokon nem állnak meg

További részletek a MÁV oldalán olvashatók.

Pótlóbuszok

Délegyházától Kelebáig lezárják a vasúti közlekedést, így pótlóbuszokkal és a Volán járataival lehet közlekedni.

Délegyháza és Kunszentmiklós, Kálvin tér között pótlóbuszok közlekednek, melyek Délegyházán a vonatokhoz csatlakoznak 5 perces átszállási idővel. A pótlóbuszok Délegyházáról elindulva Kiskunlacháza és Dömsöd településközpontjainak, valamint Kunszentmiklós-Tass vasútállomás érintése után Kunszentmiklós, Kálvin térig közlekednek, ahol a városközpontban a Volánbusz járatai is megállnak, átszállási lehetőséget biztosítva Kiskunhalas felé.

Kunszentmiklós, Kálvin térről Délegyházára pótlóbusz indul naponta 2:47-kor, 3:45-kor, 4:32-kor és 5:51-től 20:51-ig óránként, valamint munkanapokon 3:58-kor, 5:05-kor, 6:18-kor, 15:18-kor, 16:18-kor és 17:18-kor. A pótlóbuszok Kunszentmiklós-Tass vasútállomás, Dömsöd és Kiskunlacháza településközpontjainak érintése után érkeznek Délegyházára, ahol csatlakoznak a Keleti pályaudvarra 5 perccel később induló vonatokhoz. A pótlóbuszok mindig a csatlakozó vonatok viszonylatjelzésével közlekednek.

A menetidő változik

Budapest és Kunszentmiklós-Tass között 20-30 perccel hosszabb eljutási idővel számolhatnak az utasok, Kiskőrös, Kiskunhalas, illetve Kelebia és a főváros között pedig 30-45 perccel növekedhetnek az átlagos eljutási idők.

A Délegyháza és Kelebia között életbe lépő módosítás havonta 50 ezer utast, a Budapest–Kelebia vonalon utazók mintegy negyedét érinti.

A Mávinform sajtóügyeletese a beruházás további ütemeiről elmondta, ez egy több éves lezárással, hosszabb forgalmi korlátozással járó beruházás, így májustól a személyforgalom az elővárosi szakaszon is megszűnik vasúton. Ápprilisban lehet majd tájékozódni arról, hogy májustól milyen közlekedési rend érvényben, akkor pótlóbuszokkal, illetve a Volánbusz járataival lehet majd utazni.

A lezárások várhatóan 2025 -ig tartanak a kelebiai vasútvonalon.

Váczi Viktor beszélt a Ráckevei HÉV elérhetőségéről is. A H6-os Ráckevei vonal menetrendjében nem lesz változás, a vonatok továbbra is az alapmenetrendben meghirdetettek szerint közlekednek. Hosszabb, több munkanapot érintő vágányzárra várhatóan a nyári iskolaszünetben, júliusban lehet számítani, a Tököl és Ráckeve közötti szakaszon.

A MÁV-Csoport jelezte, hogy a munkák a tavalyi alapkőletétel óta folyamatosak, az elmúlt időszakban közmű-, környezetvédelmi és önkormányzati egyeztetések zajlottak; megtörtént egyes rakódóterületek átadás-átvétele; az előzetes régészeti munkákat is előkészítették a szakemberek, és megkezdődtek a geodéziai felmérések.

A hatóság kiadta a környezetvédelmi engedélyt, jelenleg 66 ezer betonaljzat, 32 ezer tonna zúzottkő és 520 tonna sín áll rendelkezésre, hogy összesen 339 kilométeren elkezdődhessen a vasútfejlesztés. A vágányzár kezdetétől válik lehetővé az állomásokon a felsővezeték bontása, a vasúti átjárók átalakítása, vágányok ütemterv szerinti bontása, valamint a földmunka az új, második vágány nyomvonalában.

A beruházásnak köszönhetően a két főváros között a jelenlegi nyolc óráról 3,5 órára csökkenhet a menetidő; belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húsz perces menetidő-csökkenésre számíthatnak.

A tervek szerint megbízhatóbb és pontosabb lesz a vonatközlekedés, és a vonal átbocsátóképességének növekedése révén versenyképessé válik a vasúti személy- és áruszállítás, így csökken a környezet terhelése és a levegő szennyezése is.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: ha az EU felvenné Ukrajnát, háborúban állna Oroszországgal

Orbán Viktor péntek reggel: ha az EU felvenné Ukrajnát, háborúban állna Oroszországgal

A Kossuth rádióban kezdte a napot a miniszterelnök. Szólt az Ukrajnában sorozása után elhunyt magyar-ukrán kettős állampolgár tragédiájáról, aminek gyökerei a háborúhoz vezet vissza. A háborút felőrlő vérszivattyúnak nevezte, amelyben az oroszok nyerésre állnak, Ukrajna és Európa pedig elvesztette, még ha nem is vallja be. Elmondta, melyik Németországhoz szeretné, ha Magyarország hasonlítana, és szó esett az Otthon Start programról is, amelynek továbbfejlesztését is belengette az állami alkalmazottak számára.

Totálisan felforgatja az albérletpiacot az Otthon Start – itt a magyarázat

Visszafoghatja az albérletárak emelkedését a szeptember elején induló Otthon Start program, a kedvezményes háromszázalékos kölcsönnel fizetendő havi törlesztőrészlet összege ugyanis sok esetben kisebb, mint egy lakás bérleti díja – hívta fel a figyelmet az InfoRádióban Balogh László, az ingatlan.com vezető elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.11. péntek, 18:00
Petőházi Tamás
a Gabonatermesztők Országos Szövetségének elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×