Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: FKF

Elöregedett gépei miatt panaszkodik az FKF

Megjött az első havazás Budapestre. A cég éjszakai műszakban kivonult járművei közül nyolc meg is hibásodott.

Mint felidézték, Budapestet vasárnap hajnali kettő óra körül érte el egy csapadékzóna és hidegfront. A pesti városrészben először havaseső, illetve hószállingózás volt, míg a magasabban fekvő hegyvidéki területeken (II., III., XI., XII., kerületekben) havazni kezdett.

A most már az összevont Budapesti Közművek Nonprofit Zrt.-be tartozó FKF Köztisztasági Divízió munkatársai összesen 73 téli munkagéppel dolgoztak az utak megtisztításán, síkosságmentesítésén.

Mint írták, az FKF rendelkezésére álló téli célgépek száma az évek alatt drasztikusan - az elmúlt 10 év során mintegy 20 százalékkal – csökkent, ugyanakkor a flotta darabszáma, a főváros méreteihez képest, már korábban sem volt elegendő. Az elöregedett géppark miatt ráadásul az üzemképesség is csak 55-70 százalék körüli. A rossz helyzet illusztrálására közölték:

az éjszakai műszakban kivonult 73 célgépből 8 sajnos meghibásodott, üzemképtelen lett munkavégzés közben.

Ezeket igyekeznek megjavítani, írták közleményükben.

Felhívták mindemellett a figyelmet, hogy a fővárosban a síkosságmentesítés és hóeltakarítás többszereplős feladat.

  • Az ingatlanok előtti járdák síkosságmentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége,
  • társasházak esetében a lakóközösség köteles gondoskodni az épület előtti járdaszakasz takarításáról.
  • A közösségi közlekedési eszközök üzemeltetőit és a kerületi önkormányzatokat is jelentős kötelezettség illeti a maguk területén.

Az FKF egyébként Budapest több mint 5000 kilométer hosszúságú szilárdburkolatú úthálózatát takarítja, ilyenkor az alábbi, jogszabályban meghatározott sorrendben:

  • hidak, felüljárók,
  • Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető út,
  • a Budaörsi út (M1, M7), M3-as, M5-ös autópályák,
  • a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
  • az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai,
  • egyéb autóbusz- és közösségi közlekedési útvonalak,
  • a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak

A mellékútvonal-hálózaton csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés.

Kérte az FKF a közlekedőket, hogy csak megfelelő műszaki állapotban lévő, az időjárásnak megfelelő, lehetőleg téli gumival felszerelt autóval induljanak útnak, de a közlemény szerint még jobb, ha jelentősebb hóesést követő napszakokban, aki teheti, a közösségi közlekedést részesíti előnyben.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×